Slänger bara ut en kort fråga här.
Tror ni det finns någon som skulle vilja köpa en gammal elektrolux eller var det elektrohelius spis från 50 talet? Eller är det tippen som gäller?
Funderar på om jag ska sätta ut en annons på blocket eller inte.
 
Tja, en Blocketannons kostar 20 pix, så det tycker jag att du ska!
 
Sätt ut en annons!

Man blir förvånad över vad som går att sälja på blocket..

Jag har i stort slutat med att åka till tippen, är prylarna bara hela och rena så finns det åtgång på allt!
 
Ett tips är ju att kolla hur många gamla spisar som redan finns där och det är många ... Men skänker du bort den blir du säkert av med den snabbt. Bättre än tippen tycker jag !
 
Om den är från 50-talet så kanske den är emaljerad? Det finns varianter som inte är så populära tyvärr och kan vara svåra att sälja. Är det dock en järnspis eller emaljerad variant av en sådan så tycker jag du ska sälja den. Det finns många som renoverar själva och säljer vidare. Det är dock svårt att säga utan att veta modell eller se bild. Ladda gärna upp en bild så kan jag råda lite. Jag har renoverat två spisar av märket husqvarna (Tidigare även Norra Hammar). Jag har blivit erbjuden att sälja båda men valt att behålla dom eftersom dom värmer... och värme är värt mycket dessa dagar. :)

Mvh
Björnhyttan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.