A Auson skrev:
Mina kablar har grön och gul på samma kabel. Och ingen ström har jag i dom heller. Är det dolt fel?
Du har nog bara inte beställt den miljövänliga elen
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A Auson skrev:
Mina kablar har grön och gul på samma kabel. Och ingen ström har jag i dom heller. Är det dolt fel?
Du har ju hittat felet, då kan det inte vara dolt. Dolda fel är bara dom du aldrig hittar.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du har nog bara inte beställt den miljövänliga elen
T TypRätt skrev:
Du har ju hittat felet, då kan det inte vara dolt. Dolda fel är bara dom du aldrig hittar.
Får söka vidare då
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du har nog bara inte beställt den miljövänliga elen
Men en längre upp i tråden sa att den gröna hade miljövänlig el. Är det ful-el i den gula då? Läste att gul/grön var något som heter jord? Är det gula delen med ful-el som gör att rabatten vissnar? Hjälper det om jag klyver kabeln och kopplar bort den gula? Elektrikern lyssnar inte på mig.
 
A Auson skrev:
Men en längre upp i tråden sa att den gröna hade miljövänlig el. Är det ful-el i den gula då? Läste att gul/grön var något som heter jord? Är det gula delen med ful-el som gör att rabatten vissnar? Hjälper det om jag klyver kabeln och kopplar bort den gula? Elektrikern lyssnar inte på mig.
Jord betyder att kabeln är förlagd i jord och inte luftburen, då är den blå. Svart tror jag betyder att det är berg.
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jord betyder att kabeln är förlagd i jord och inte luftburen, då är den blå. Svart tror jag betyder att det är berg.
Svart är väl för nattel❓
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Svart är väl för nattel❓
Nästan rätt. Den är till mörkt ljus.
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Den är till mörkt ljus.
Mörk energi heter det ju.
Om det svarta inte är mörk materia förstås.
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Det trodde jag var den bruna
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Färgerna på kablarna handlar bara om vad man tycker är fint. Man kan blanda som man vill.
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har, och jag har bildbevis!

[bild]
En av mina tokiga ideer om jag hittar något bra material att bygga den av, är att göra en hot tub i modell som en klassisk stor svart kannibalgryta, komplett med fejkbrasa under, bara på kul. Det kräver dock att man hittar en tillräckligt stadig rostfri boll i lagom storlek, och någon som är bra på att svetsa rostfritt.
 
Fulkemisten
T Troberg skrev:
En av mina tokiga ideer om jag hittar något bra material att bygga den av, är att göra en hot tub i modell som en klassisk stor svart kannibalgryta, komplett med fejkbrasa under, bara på kul. Det kräver dock att man hittar en tillräckligt stadig rostfri boll i lagom storlek, och någon som är bra på att svetsa rostfritt.
Glöm inte morotsslantar. Det har alltid kannibalerna i Kalle-Anka.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Färgerna på kablarna handlar bara om vad man tycker är fint. Man kan blanda som man vill.
Pluspoäng om skalar dom bitvis och gör en fin fläta
 
Nää nu är du fel ute, kittel i gjutjärn model XXXXL ska det vara. Sedan eldad det med kärad ved av hallonträd och kådad näverkvist för de rätta aromerna.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Färgerna på kablarna handlar bara om vad man tycker är fint. Man kan blanda som man vill.
Äh, jag har "två hål i väggen"...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.