Är det bara ett hus som avses så fixar man det med en 125 mm utan problem. Har kapat betongpannor med min enkla, en grön Bosch.
Sedan skaffar du lamellskivor så har du en bra slipmaskin för trädgårdsredskap, etc.
 
  • Gilla
Ovdimus
  • Laddar…
Jag hade BEG110 och BEG220 från Black&Decker för min badrumsrenovering för att skära klinker (ca 40kvm). BEG110 är mycket lättare, men pulvret från klinker gör att det blir igensatt hela tiden. Till slut gick topplagret sönder. BEG220 är lite tyngre, men den blir inte igensatt. Det dåliga med BEG220 är att den blåser i ansiktet på mitt sätt som jag håller den.
 
  • Gilla
Ovdimus
  • Laddar…
F
Ovdimus Ovdimus skrev:
Letade upp dimension och den var samma för den svagare.
Efter att lyssnat på allas åsikter så blev det slutligen denna:
[länk]

Vi får väl se hur snabba de är på att leverera, eller om Prime days hinner emellan med bättre erbjudande ☺️
Flex är ju inte direkt nåt skitmärke. Var noga att blåsa rent den med tryckluft när du kör betongpannor, dammet är elakt.
 
  • Gilla
Ovdimus
  • Laddar…
M
Jag har använt diverse 125-slipar genom åren och den jag fattat mest tycke för är min blåa Bosch på 1400W. Med den slipper man svära för att maskinen inte orkar. Har aldrig blåst rent den med tryckluft, men den fungerar lika bra ändå. Jag slipade ned samtliga källarväggar med coromantslipskiva när jag dränerade, ca. 45x1,8m. Makalös kvalitet!

På jobbet kör vi bara sladdlöst, Hilti, Milwauke och Metabo. Visst är det gött att slippa sladd, men det går långsamt, men på jobbet har man ju betalt så..😏
 
  • Gilla
Ovdimus
  • Laddar…
F
M Markarbetaren skrev:
Jag har använt diverse 125-slipar genom åren och den jag fattat mest tycke för är min blåa Bosch på 1400W. Med den slipper man svära för att maskinen inte orkar. Har aldrig blåst rent den med tryckluft, men den fungerar lika bra ändå. Jag slipade ned samtliga källarväggar med coromantslipskiva när jag dränerade, ca. 45x1,8m. Makalös kvalitet!

På jobbet kör vi bara sladdlöst, Hilti, Milwauke och Metabo. Visst är det gött att slippa sladd, men det går långsamt, men på jobbet har man ju betalt så..😏
Jag håller också Blå Bosch tillsammans med Metabo som vinkelslipar som ger mycket och bra maskin för pengarna. Men effekte..... man blir trött i handen av en 1400W 125mm.
 
  • Gilla
Ovdimus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.