N Niq skrev:
Absolut hur skulle det annars gå runt
Många tar väl ut verktygen på alsell och debiterar kunden listpris.
 
  • Haha
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du måste dock vara beredd att sälja verktygen till kunden om totalsumman för arbetet blir högre än vad verktyget kostar!
Ännu flera fördelar med att hyra alla verktyg
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Han har förstört våra liv och så det spelar ingen roll att han missade studsmattan! Vi vågar inte åka på SPA-resor längre.
Ok då måste han ju förstås bygga ett hemmaspa åt er
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du kan hyra alla verktyg och debitera det till kunderna med minst 100% påslag samt minst 2 timmars arbetstid plus kilometerersättning för servicebil samt servicebilsavgift per verktyg du måste hämta från hyrfirman.
Vad bör jag debitera för mentalt slitage pga allt bilkörande? Ska det ingå i offert eller smackar man på det efteråt?
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
linneac linneac skrev:
Vad bör jag debitera för mentalt slitage pga allt bilkörande? Ska det ingå i offert eller smackar man på det efteråt?
Anlita en taxi och drick långburk medans du väntar. Förstås är väntetiden plus taxikostnaden debiterbar.
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Kanske skulle starta en Foodora för verktyg? Knappa in i appen att du vill ha tex en hammare och en skära, sedan kommer en kille på moped med verktygsväska på ryggen?
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Absolut framförallt att det snöar så mycket att man måste skotta.
Inga problem, jag har elslingor på min uppfart som är kopplad på neutral-returen, dvs värmer uppfarten på spillelen. Har hört vissa städer gör likadant men på returledningen för fjärrvärme.
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 6 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Kanske skulle starta en Foodora för verktyg? Knappa in i appen att du vill ha tex en hammare och en skära, sedan kommer en kille på moped med verktygsväska på ryggen?
Blir bra när han ska komma med en padda
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Det är måndag i morgon. Vem kan jag anmäla
 
  • Wow
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det är måndag i morgon. Vem kan jag anmäla
Veronica Maggio? -Måndagsbarn
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Trädgård med upphöjd bädd, pumpaväxter, gräsklippare och några solrosor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Våra triffider verkar ha fått bältrosor. Ska jag mata dem med balroger, så de inte anfaller grannen?
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Auson och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
[bild]
Våra triffider verkar ha fått bältrosor. Ska jag mata dem med balroger, så de inte anfaller grannen?
Nä, låt dem sprida sig in till grannen. Om du har tur får du snart en tät tujahäck på grannens sida om gränsen och sen kommer du inte se mer av den grannen.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
[bild]
Våra triffider verkar ha fått bältrosor. Ska jag mata dem med balroger, så de inte anfaller grannen?
Jag hade gjort såhär ungefär. Blått är gräsklipparhjul och rött sänksåg, gärna med skena.
En trädgård med grönsaksland, gräsklippare och ritade markeringar i olika färger över fotot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
linneac och 5 till
  • Laddar…
TRJBerg
Jag har monterar ett nytt eluttag i väggen. Det luktar bränt, ryker och det slår ut små lågor i uttaget.

Kan jag ha kopplat fel?
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag har monterar ett nytt eluttag i väggen. Det luktar bränt, ryker och det slår ut små lågor i uttaget.

Kan jag ha kopplat fel?
Ja, du skulle använt hårdkromade rör i stället för koppar. Koppar har man till te, kaffe och choklad.
 
  • Haha
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.