Lite svårt att siga om vad de kan bli i vinter.
Jag kan nu att teckna 1 år för 122,50 öre per kWh.
Just nu har jag rörligt och den ligger just nu på 60,93

Kollar man 2022 så förbrukade jag
Okt: 712 kWh
Nov: 853 kWh
Dec: 1181 kWh
Jan: 971 kWh
Sedan går det nedåt lite till sommaren då jag låg på 500 kWh.

Dec var piken men det har väll bland annat man var hemma mer under ledigheten
Det är tryggare att har fast avtal men vinner man eller förlorar man på det är frågan.
 
MultiMan
Anledningen till man binder är väl normalt för att försäkra sig om att man kan betala räkningarna. Klarar du av en rejäl topp några månader så hade jag nog inte bundit. Jag binder alltid eftersom min ekonomi kräver förutsägbarhet.

Nu tecknade jag 20220223 till ett väldigt bra pris eftersom jag var säker på att kriget skulle komma inom den närmaste tiden, men det var ren tur att det råkade bli dagen innan det verkligen hände och att Vattenfall hade superlågt pris just då. Skulle jag tecknat idag hade jag också bundit om det är någorlunda rimligt och det tycker jag att 122 öre är.
 
S
C cazz skrev:
Lite svårt att siga om vad de kan bli i vinter.
Jag kan nu att teckna 1 år för 122,50 öre per kWh.
Just nu har jag rörligt och den ligger just nu på 60,93

Kollar man 2022 så förbrukade jag
Okt: 712 kWh
Nov: 853 kWh
Dec: 1181 kWh
Jan: 971 kWh
Sedan går det nedåt lite till sommaren då jag låg på 500 kWh.

Dec var piken men det har väll bland annat man var hemma mer under ledigheten
Det är tryggare att har fast avtal men vinner man eller förlorar man på det är frågan.
Med sådär låg förbrukning är det ju mest det känslomässiga dom spelar roll. Dvs. Gjorde jag rätt eller gjorde jag fel.

Jag hade inte bundit med den där förbrukningen.
 
  • Gilla
buffyin
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Med sådär låg förbrukning är det ju mest det känslomässiga dom spelar roll. Dvs. Gjorde jag rätt eller gjorde jag fel.

Jag hade inte bundit med den där förbrukningen.
Vet inte riktigt vad som är lågt och inte men det kanske det är?

Kan ju även teckna 6 mån för 128,75 öre.
Då blir det ju under den kallaste tiden Oktober-Mars.
 
S
C cazz skrev:
Vet inte riktigt vad som är lågt och inte men det kanske det är?

Kan ju även teckna 6 mån för 128,75 öre.
Då blir det ju under den kallaste tiden Oktober-Mars.
1180 kwh i december är 1/3 av vår förbrukning, och en bra bit under genomsnittsförbrukning. Så nog är det lågt. Om inte marginalerna är extremt små hade jag inte ägnat det en tanke. Kom ihåg att de som jobbar med detta är de som sätter priserna på fastprisavtal, om man väljer att binda så har man ju gjort bedömningen att man kan mer än dem.

Jag har bundit elavtalet en gång, det var samma dag som Ryssland gick in i Ukraina, min första tanken när jag läste nyheten var att kolla elskling och det var ingen som hade justerat sina priser då så vi band direkt. Det var första och enda gången jag känt att jag skulle ha bättre koll än de som sätter priserna, de hann inte med av någon märklig anledning.
 
Det är lite positivt att man ligger lågt om man jämför med andra :)
Har redan satsat en hel del på energi sparande då jag låg betydligt mer förra förra vintern.
Men få kanske tänka om igen :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.