Min 9 år gamla Thermia Diplomat säger inget behov värme fast den är höjd till 29 grader. Ingen värme alls på rören till golvvärmesystemet. Termostaterna i resp rum är på max (dessa har vissrrligen aldrig funkat bra). Det känns svaga vibrationer från cirkulationspumpen. Några förslag på vad problemet kan vara. Några bilder kanske kan underlätta för tips!
 
  • LCD-display med menyalternativ "AUTO", "VÄRMEPUMP", "TILLSATS", "VARMVATTEN", och fysiska knappar i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display för värmeinställningar med knappar och symboler på en termostat eller regleringspanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LCD-display visar temperaturer, knappar nedanför för justering, inomhusmiljö, teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmeinstallation med kopplingsfördelare, termostatventiler, kablar och rör vid vit vägg och tegelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Orange expansionskärl med tryckmätare för vatteninstallation, vita väggar, kopparledningar och flexibel slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av kopparledningar, rör, ventiler och mätare troligtvis för vatten eller värme, inomhus i ett tekniskt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Rard skrev:
Min 9 år gamla Thermia Diplomat säger inget behov värme fast den är höjd till 29 grader. Ingen värme alls på rören till golvvärmesystemet. Termostaterna i resp rum är på max (dessa har vissrrligen aldrig funkat bra). Det känns svaga vibrationer från cirkulationspumpen. Några förslag på vad problemet kan vara. Några bilder kanske kan underlätta för tips!
Denna gång löste det sig när jag tittade på mina egna bilder 😀 Det står Värmestopp 17 grader. Tydligen är denna varma höst sådan att detta slog till. När jag höjde till 24 kom den igång som sig bör.
 
  • Gilla
39x
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.