Hej,
Jag ska flyta in i ett hus bygt 69-70 och vill ersätta befintliga ej tidsenliga innerdörrar.
Innerdörrar med glas, dubbeldörrar.
Är det någon som har att sälja? Gärna vita.
Är det något som har en bild på innerdörrar, dubbeldörrar med glaspartier.

Tacksam för svar.

Mvh
Mia
 
M Mia K skrev:
Hej,
Jag ska flyta in i ett hus bygt 69-70 och vill ersätta befintliga ej tidsenliga innerdörrar.
Innerdörrar med glas, dubbeldörrar.
Är det någon som har att sälja? Gärna vita.
Är det något som har en bild på innerdörrar, dubbeldörrar med glaspartier.

Tacksam för svar.

Mvh
Mia
Tänk på att då var snickerier bruna och inte vita.
Såhär ser det ut i vår källare där dörrarna inte ännu är målade vita, skulle säga att de är lite mörkare i verkligheten än vad bilden visar.
Vanliga dörrar är släta med samma ådring och färg.

Trädörr med texturglaspaneler, innermiljö, vit kaklad golvyta, kartonglåda i hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tänk på att då var snickerier bruna och inte vita.
Såhär ser det ut i vår källare där dörrarna inte ännu är målade vita, skulle säga att de är lite mörkare i verkligheten än vad bilden visar.
Vanliga dörrar är släta med samma ådring och färg.

[bild]
Toppen, tack för svar, ja de ska väl vara bruna. Då vet jag vad jag ska leta efter.
Tack // Mia
 
Vi kan tänkas ha originaldörrar med glas. Bruna. De saknar dock karm.

Jag är inte säker på om det är två lika breda eller om det är en bred och en smalare dörr. De står i förråd så jag kan inte mäta upp omgående men kan fixa det vid intresse.
 
Kan vara värt för @Mia K att skriva vilken del av landet man befinner sig i, blir lättare om någon har en dörr att sälja.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan vara värt för @Mia K att skriva vilken del av landet man befinner sig i, blir lättare om någon har en dörr att sälja.
Bor i Stockholm, tack bra tips
M Mia K skrev:
Toppen, tack för svar, ja de ska väl vara bruna. Då vet jag vad jag ska leta efter.
Tack // Mia
it-snubben it-snubben skrev:
Vi kan tänkas ha originaldörrar med glas. Bruna. De saknar dock karm.

Jag är inte säker på om det är två lika breda eller om det är en bred och en smalare dörr. De står i förråd så jag kan inte mäta upp omgående men kan fixa det vid intresse.
it-snubben it-snubben skrev:
Vi kan tänkas ha originaldörrar med glas. Bruna. De saknar dock karm.

Jag är inte säker på om det är två lika breda eller om det är en bred och en smalare dörr. De står i förråd så jag kan inte mäta upp omgående men kan fixa det vid intresse.
Tack, jag återkommer gärna ska flytta först i februari. Då vet jag mer vad j behöver för mått.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
T
Du kan alltid söka på www.byggigen.se som är en site för återbruk av byggmaterial. Sidan ser ut att vara gjord av någon som gick en HTML-kurs 2003 men det finns en del att hitta där.
Finns lite filter att använda för att hitta tidsperiod osv, man kan även ange cirkamått.

Här är ett exempel på pardörr med glas som skulle kunna vara tidstypisk:
http://www.byggigen.se/search/Show.aspx?ID=35194971&WID=202.19.227
 
  • Gilla
Mia K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.