Känner också igen problemet. Fast jag vill inte lägga tillbaka sådana kläder i garderoben. Jag tycker de behöver luftas och därför skall vara ute. Så jag funderar mer på lösningar där de hänger framme någonstans i sovrummet.
 
Roligt att läsa den här tråden. Det är många som skriver att det är mannens rättighet med en klädhög så jag känner att jag måste skriva in och ge lite balans till diskussionen. Jag är tjej och det är jag som har en gigantisk klädhög och min sambo som klagar på mig.

Vi har löst det så här:
Jag har först och främst platsen längst in i rummet. På så sätt kan jag bygga min lilla hög på golvet bredvid sängen utan att sambon behöver störas av det. Han störs ändå men det är hans problem, jag måste få ha en liten yta i varje fall där jag kan få ha det så stökigt jag vill efter tidigare haft hela lägenheten till mitt förfogande. På golvet hamnar typ väskan man inte orkat packa upp efter man varit borta en helg, påsar med nyinköpta kläder som inte fått flytta in än och kanske lite skitigare hundkläder.
Men för kläder jag ska återanvända för mer riktigt bruk så har jag 6 stycken rejäla mässingskrokar på väggen. Sådan som man kan hänga saker både nertill och upptill på kroken så i praktiken blir det 12 krokar. Där hänger det ofta massor av kläder speciellt nu när det hänger kvar en del sommarbyxor där men också en del kläder som inte riktigt har nån plats i garderoben. Men det ser faktiskt ganska ok ut ändå, även om det brukar bli ltie störigt när det är en halvmeter tjock bulle som sticker ut från väggen. Men fortfarande mycket bättre än en klädhög på nån stol som jag hade innan. Så upp med ordentligt med krokar, det är mitt råd!!

/Den obotliga klädhögsskaparen
 
Vi har löst det med en kanske lite udda variant: en rullande klädställning, se bild och länk till Habitat.

http://www.habitat.co.uk/fcp/product/browse/Clothes-rail-on-castors/712442

Vår är köpt på ROOM och vi har inte hylla upptill. Nedtill har vi två korgar, en till mig och en till maken. I dessa hamnar jeans, t-shirt mm. Tyvärr har jag ingen bild på dessa korgar men det finns mycket att välja på hos bla Silvan, Jysk och Åhléns. Det som behöver hängas är upphängt på galgar från IKEA. Funkar toppen hos oss. Kan väl tillägga att vi använde badkarskanten innan...

/FlitigaLisa
 
  • Sänggavel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kanske skulle kunna ha något i den här stilen på varje sida om sängen?

67346_PE181016_S3.jpg

Hyllan nere kan då bli nattduksbord! Hittade den här på IKEA. Den är tänkt som hallmöbel. Passar den precis mellan sängen och väggen så ger det intrycket av en säng inbyggd i väggen.
 
Åh, den där såg lite fiffig ut. Ska jag titta närmare på...
 
Är det någon som har tagit sig an projektet att bygga en stege eller skaffa sig en klädstege? Är riktigt sugen på en sådan men vet inte riktigt vart jag ska hitta någon. Funderar på att bygga en själv och tänkte höra om någon gjort det här?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.