• Gilla
GeFeldz
  • Laddar…
Det går att sätta dit vd för helst reglercentral som ska 230V, men då måste även givarna bytas, sen det med pumpen kanske inte stannar, utan måste gå hela tiden, ingen katastrof iofs
 
Som sägs går det att få ihop det. Men med dom länkar som Demmpa länkar till så kostar det skjortan,
Fy F-N vad dyrt.

EDIT var i landet är du
 
Ja det verkar dyrt, motorn är ju helt vansinnigt dyr för vad den är... Lika mycket eller mer än elektronikboxen.
Jag tänker om man hittar bara själva ECL 110 230V centralen att köpa, behöver jag byta motorn? Den verkar ju ändå fungera.
Stort tack för all hjälp, förresten!
Jag bor i Älvsbyn, Norrbotten
 
Redigerat:
Om du hittar ECL 110 av 230VAC-varianten så kan du behålla den motor du har, men om du väljer 24VAC-varianten så måste du entingen byta motorn eller sätta in två reläer mellan ECL:en och motorn.
 
  • Gilla
GeFeldz
  • Laddar…
G GeFeldz skrev:
Ja det verkar dyrt, motorn är ju helt vansinnigt dyr för vad den är... Lika mycket eller mer än elektronikboxen.
Jag tänker om man hittar bara själva ECL 110 230V centralen att köpa, behöver jag byta motorn? Den verkar ju ändå fungera.
J jonaserik skrev:
Som sägs går det att få ihop det. Men med dom länkar som Demmpa länkar till så kostar det skjortan,
Fy F-N vad dyrt.

EDIT var i landet är du
J Josth skrev:
Här finns 230 V -varianten: [länk]
Jag hittade ett ställe som säljer den för 4835 ink moms och har den i lager, så det blir nog inte billigare än så.
 
Kolla tradera/liknande. Jag fick tag på ny i kartong för runt tusenlappen.

Har således också en fungerande 100M till övers (230 v).
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.