Hej på er,

Vi har nyligen köpt radhus byggt 1982 där rör med öppen isolering går upp ur golvet i tvättstugan. Då huset är byggt 1982 känns det inte som man helt kan utesluta risken för asbest. Tänkte skicka prov i veckan men skadar ju inte att ställa frågan här med då jag är helt oviss om detta! Prov kanske är en helt onödig kostnad om någon här vet 🙂

Tunt plastliknande rör med någon form av mjukisolering innanför. Någon som påförhand vet vad detta kan vara.

Vad tror ni här inne?
 
  • VVS-rör på betonggolv, isolerade delvis med tejp, uppstigning från golv, något korroderade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Killgissar nej, om det hjälper ;)
 
  • Gilla
har ingen aning
  • Laddar…
H har ingen aning skrev:
Vad tror ni här inne?
ej asbest
 
A
H har ingen aning skrev:
Hej på er,

Vi har nyligen köpt radhus byggt 1982 där rör med öppen isolering går upp ur golvet i tvättstugan. Då huset är byggt 1982 känns det inte som man helt kan utesluta risken för asbest. Tänkte skicka prov i veckan men skadar ju inte att ställa frågan här med då jag är helt oviss om detta! Prov kanske är en helt onödig kostnad om någon här vet 🙂

Tunt plastliknande rör med någon form av mjukisolering innanför. Någon som påförhand vet vad detta kan vara.

Vad tror ni här inne?
Super dödlig Asbest lås huset och släng nyckeln! Går aldrig att va i huset nå mer! ! ! Nä helt vanlig skumgummi isolering helt ofarligt. Så jävla trött på alla asbest frågor!
 
Ser ut att vara någon modern "plastbaserad" rörisolering.
Hitta asbest i något byggt i Sverige 1982 tror jag inte på. Ett rör isolerat med asbest är dessutom inte farligt för husinnevånarna när det sitter där det sitter, det är isoleraren som isolerat rör i 30 år som blev sjuk av det.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
HELTOR skrev:
Super dödlig Asbest lås huset och släng nyckeln! Går aldrig att va i huset nå mer! ! ! Nä helt vanlig skumgummi isolering helt ofarligt. Så jävla trött på alla asbest frågor!
Haha ja riktigt så nojig är jag ju inte som tur är. Det är väl inte så konstigt att folk frågar tänker jag :) men tackar för din input
 
Om du söker på plusprisol och kollar på lite bilder så ser du nog tillräckliga likheter för att inte oroa dig.
 
GK100 GK100 skrev:
Om du söker på plusprisol och kollar på lite bilder så ser du nog tillräckliga likheter för att inte oroa dig.
Se där har vi den ju!
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.