Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är alltså så enkelt?
Javisst. 50% sannolikt att förhållandet spricker. Räkna det som mycket sannolikt.
Planera därefter.

Jag bedömer det som låg sannolikhet att krascha bilen men har ändå helförsäkring.
Borde räcka med trafikförsäkring.
 
P Pligg85 skrev:
Javisst. 50% sannolikt att förhållandet spricker. Räkna det som mycket sannolikt.
Planera därefter.

Jag bedömer det som låg sannolikhet att krascha bilen men har ändå helförsäkring.
Borde räcka med trafikförsäkring.
Bara 50 procent inom den socioekonomiska gruppen som är svennebanan.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Har historiskt haft rörligt sen jag köpte mitt första hus för 13 år sen.

Sålde och flyttade till nytt, större och dyrare hus för drygt 2 år sen.

Då band vi faktiskt räntan på 2, 3 och 4 år. Fick räntan 0,96%, 1,02% och 1,09%.

Den 2 åriga gick ut för ett par månader sen och har den på rörligt som just nu är 4,29% (men lär väl gå upp lite till snart).

När vi band (sommaren 2021) fanns inga tecken på det som komma skulle men samtidigt resonerade vi som så att räntan i princip omöjligen skulle gå ner ifrån det vi kunde binda till.

Såhär 2 år senare så inser jag att vi sparat ett antal 100 tusen på det beslutet.
 
Düsseldorff
Helvete vad det är dålig stämning i denna tråden! Love it! Jag spär på: Har bunden ränta på 0,94 till 1 januari 2027.
 
  • Haha
  • Gilla
Tunatuna och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Helvete vad det är dålig stämning i denna tråden! Love it! Jag spär på: Har bunden ränta på 0,94 till 1 januari 2027.
Men du bor ju i ulvsunda 😄

Hehe, blir aldrig gammalt
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men du bor ju i ulvsunda 😄

Hehe, blir aldrig gammalt
Jag trivs väldigt bra i Ulvsunda. Du borde komma förbi. Vi kan käka skaldjursplatå i badtunnan.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag trivs väldigt bra i Ulvsunda. Du borde komma förbi. Vi kan käka skaldjursplatå i badtunnan.
Måste bara stålsätta mig för all pöbel jag kommer träffa på 🤣
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Enbart ränta utan att ange lånebeloppet säger ju inget om vilken påverkan det får på ekonomin. Men också amorteringskravet kan få större eller mindre påverkan.
 
P Pligg85 skrev:
Javisst. 50% sannolikt att förhållandet spricker. Räkna det som mycket sannolikt.
Planera därefter.

Jag bedömer det som låg sannolikhet att krascha bilen men har ändå helförsäkring.
Borde räcka med trafikförsäkring.
Nej, inte det jag menade att du menade:) Att det är så enkelt att folk köpt för dyra hus? Hälften av alla har det också…
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag trivs väldigt bra i Ulvsunda. Du borde komma förbi. Vi kan käka skaldjursplatå i badtunnan.
Modigt av dig btw. Polarens bubbelpool får man inte ens ha glas i utan man måste downgrada till plast.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Modigt av dig btw. Polarens bubbelpool får man inte ens ha glas i utan man måste downgrada till plast.
Äsch min är en old school vedeldad finsk badtunna. Klart man kan råka skära sig om ett glas klirrar, men tunnan tar ingen skada.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Äsch min är en old school vedeldad finsk badtunna. Klart man kan råka skära sig om ett glas klirrar, men tunnan tar ingen skada.
Det är rätt. Jag har jobbat på att få installera en badtunna på berget med sjöutsikt på sambons landställe men inte fått gehör. Trist när vissa i sin närhet inte är lika mycket livsnjutare :)
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är rätt. Jag har jobbat på att få installera en badtunna på berget med sjöutsikt på sambons landställe men inte fått gehör. Trist när vissa i sin närhet inte är lika mycket livsnjutare :)
Ja det är trist!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är rätt. Jag har jobbat på att få installera en badtunna på berget med sjöutsikt på sambons landställe men inte fått gehör. Trist när vissa i sin närhet inte är lika mycket livsnjutare :)
Att du inte köper ett eget lantställe, då kan du ju njuta på din egna egendom. Den njutningen är ännu större. 😉
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
M
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Helvete vad det är dålig stämning i denna tråden! Love it! Jag spär på: Har bunden ränta på 0,94 till 1 januari 2027.
Underbart inlägg!
Känns som att TS har stor nytta av dina tips👍😆
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.