Litet intresserad av denna jordfräs, bara litet konfunderad av att Husqvarna växlar mellan olika motortillverkare; Briggs & Stratton, Honda och nu Rato vad det kan vara.

Det som gäller nu för denna modell TF 225 är tydligen Rato idag. Är detta en anledning till oro eller är det ok grejer? B&S vet jag litet om på gott och ont, Honda mest gott men Rato är helt obekant för mig mer än att jag luskat ut att det är en kinesisk tillverkare. Behöver inte vara dåligt men hur ser erfarenheten ut av er på forumet som använt dessa maskiner, typiskt 4-taktare OHV och i detta fall motor R180 179 cc, 3,5 kW..
 
Redigerat:
Har exakt den fräsen med just Rato-motor. Den har dock bara gått 10-15h hittills, men den tiden helt utan problem. Startar lätt och gör sin sak. Men visst, alldeles för kort tid för att upptäcka problem.
 
Tack för input! Jordfräsen är beställd och kommer nog närmaste vecka. Tror den kommer att funka utmärkt, förstått att Rato är en rätt stor tillverkare av motorer för dylika maskiner och finns väl egentligen ingen anledning till oro.

"Briggs & Stratton" känns ju givetvis mer bekant men det är väl egentligen samma sak där att de görs i tex kina eller där beställarens spec uppfylls på billigaste vis, precis som allt annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.