Hej,
vi bor i ett 70-tals hus med platta på mark och kan vid enstaka tillfällen känna av en lukt vid listen i en begränsad del av huset. Vi har haft ett företag här som letat anledning och man har kommit fram till att ett syllavsnitt börjat lukta. Förmodligen har detta avsnitt haft en ökad fuktbelastning och vi ska nu åtgärda detta.

Ni som gjort detta senaste åren, vad har meterpriset hamnat på och har ni tips på företag att rekommendera?
 
Den som ger meterpris på sådant är antingen oseriös eller har mycket luft i priset. För att det är omöjligt att förutspå hur mycket tid det tar och hur mycket material som går åt.
Sånt där gör en seriös byggare på timpenning med materialkostnader enligt verklig materialåtgång.
 
Jo, men det kan ju vara bra att ha ett jämförelsepris. Sen beror priset väldigt mycket på hur stort arbetet är, hur svårt det är, var i landet man är och om ytskiktet skall återställas eller inte.

Ett litet arbete blir dyrare per meter än ett större, ett svårt arbete blir dyrare än ett lätt osv.

Där jag bor vet jag många som anlitat Platcon Byggnads AB i Helsingborg men jag vet inte hur långt upp i landet de jobbar. De har ett egenutvecklat system med en stålprofil i botten som lär fungera riktigt bra.
 
  • Gilla
husägaren22
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.