lägga klickgolv är lika lätt som att montera ikea möbler ta hjälp av forumet och spara pengarna


personligen tror jag att företaget har satt priset högt för att dom inte vill få jobbet
 
  • Gilla
Henri och 9 till
  • Laddar…
Fairlane
Tiden låter högst rimligt, under förutsättning att de ska kapa med en kökskniv istället för en såg ...
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
O
Jag kan inte släppa det här!

För 31 000 kr, trettioentusenkronor, skulle man kunna köpa ett Tarkett ekparkettgolv, en Bosch professionell kap- och gersåg med stativ, en sticksåg och ett multiverktyg. Testa att lägga golvet som prov och för att lära sig. Sen kan man riva upp golvet igen för att köpa ett nytt likadant och lägga på riktigt.

När man är klar slänger man verktygen och har ändå sparat ett par hundra kronor totalt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Paul-Staffanstorp och 89 till
  • Laddar…
MultiMan
På 1990-talet hjälpte jag släkt och vänner att lägga IKEA-parkett, den typen man limmade, inget klick, och ett sovrum på runt 11-14 m2 tog under en dag med marginal. Då fick man alltså både limma och banka ihop. Även första rummet jag lade, helt utan erfarenhet, gick på under en dag.

Minns att jag var nere i Paris och la ovanvåningen utom badrum på ett hyfsat stort nybyggt hus. Tog 2 dagar, kanske lite drygt, men gjordes över en helg.

Lister ingick inte, utan det fick de själva fixa.
 
  • Gilla
Linus Sjöberg och 1 till
  • Laddar…
Jag har också lagt gamla typen av golv som limmades och bankades ihop på under en dag per rum.
 
O Ossian K Olsson skrev:
Jag kan inte släppa det här!

För 31 000 kr, trettioentusenkronor, skulle man kunna köpa ett Tarkett ekparkettgolv, en Bosch professionell kap- och gersåg med stativ, en sticksåg och ett multiverktyg. Testa att lägga golvet som prov och för att lära sig. Sen kan man riva upp golvet igen för att köpa ett nytt likadant och lägga på riktigt.

När man är klar slänger man verktygen och har ändå sparat ett par hundra kronor totalt.
Om du kollar inlägg #6 ska du se att det blir ännu bättre - golvet är inte ens inkluderat i priset på 31 000 kr 😂
 
  • Gilla
Allmäntvetgirig och 4 till
  • Laddar…
Tacka ja och låt dem möta Aschberg, Öfvergård och Sverker Olofsson när dom öppnar dörren. Efter utfrågningen tycker jag ni kan spika upp dom på kors mitt framför Rosenbad. Förbannade parasiter som förstör den vita marknaden fullkomligt. Kan/vill man inte ta ett jobb så får man fanimej säga det på ett annat sätt än att sno skattmedel och råna folk.
 
  • Gilla
Caroma och 6 till
  • Laddar…
H
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Det är en dålig lösning ur fuktsynpunkt. Läckageskydd måste mynna ut på golv och inte ha risk att läcka under golvet.
Det är så man lägger numera. Under vitvaror skall det läggas under dessa med överskjutande marginal, dvs.går en liten bit utanför ytan som vitvarorna står på. Även när försäkringsbolag står för kostnaden så läggs inte golvet under skåpen. Vill man ändå ha det under skåpen kan man ju lossa på ev.ben. Lite bökigt att lägga under skåpen men det går utan att demontera skåpen.
 
  • Gilla
Jc1972
  • Laddar…
T Thide87 skrev:
Läckageskydd går ju ut utanför sockeln. Alternativ precis bakom den. Så det går bra ändå.
Visst, men avslutar du innan får du bakfall på skyddet. Golvet
A Anders_Nilsson skrev:
Du verkar ha en rimlig syn på det här. Man måste begränsa sig om man inte är gjord av pengar och som andra sagt räcker det med fuktskydd under vitvaror. Sedan kan man lägga det i slaskskåpet också men det tycker jag är överkurs.
Den dagen det börjar läcka under vasken tycker du nog inte att det är överkurs.
 
  • Gilla
Caroma och 1 till
  • Laddar…
H
M maria01 skrev:
lägga klickgolv är lika lätt som att montera ikea möbler ta hjälp av forumet och spara pengarna


personligen tror jag att företaget har satt priset högt för att dom inte vill få jobbet
Eller hoppas att TS inte ska förstå och tjäna massor. Dessa förstör för de seriösa hantverkarna.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
D
A AlexK1 skrev:
Hej,
vi fick ett erbjudande om att lägga ett nytt köksgolv. Företaget planerade 48 timmar på sig att lägga runt 13 kvadratmeter klickparkett, sa totalt 31.200 krona (klickgolv ej inkluderad).

Det låter jävligt dyrt. Bolaget menade att de höga kostnaderna berodde på någon form av garanti, som inte angavs som garanti i anbudet.

Finns där nagonting lik det?
Låter som ett bra deal.......... för hantverkaren.
 
  • Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
A AlexK1 skrev:
Hej,
vi fick ett erbjudande om att lägga ett nytt köksgolv. Företaget planerade 48 timmar på sig att lägga runt 13 kvadratmeter klickparkett, sa totalt 31.200 krona (klickgolv ej inkluderad).

Det låter jävligt dyrt. Bolaget menade att de höga kostnaderna berodde på någon form av garanti, som inte angavs som garanti i anbudet.

Finns där nagonting lik det?
Klickgolv är ju designat för att även klåpare ska kunna lägga. Knappast raketforskning. Du fixar det antagligen själv på en lördag med en billig kap o gersåg från Jula.
 
  • Gilla
Porsibygg och 3 till
  • Laddar…
H
A AlexK1 skrev:
Hej,
vi fick ett erbjudande om att lägga ett nytt köksgolv. Företaget planerade 48 timmar på sig att lägga runt 13 kvadratmeter klickparkett, sa totalt 31.200 krona (klickgolv ej inkluderad).

Det låter jävligt dyrt. Bolaget menade att de höga kostnaderna berodde på någon form av garanti, som inte angavs som garanti i anbudet.

Finns där nagonting lik det?
Det fixar du själv. Köp ett långpass så att du får första brädan rak. Googla på lägga parkett golv, så hittar du både instruktioner och youtube videofilmer. Det brukar finnas läggningsinstruktioner i varje paket. Viktigt! Läs dessa! Inget märkvärdigt men det underlättar för att få det snyggt.
Du fixar detta själv på en helg även om du är ovan. Eftersom att du är ovan, köp målartejp och tejpa där du ska såga av, runt parkettbrädan så får du heller inga flisiga snitt. Detta fixar du själv!
Har du fönster så lägg parketten i den riktning ljuset faller in, så syns de långa skarvarna mellan brädorna mindre.
 
Redigerat:
  • Gilla
Caroma och 5 till
  • Laddar…
H
Sök efter fler offerter.
Troligt så har dom massa att göra så gav dom ett pris som gör att dom kan inte tacka nej om du går för det priset.
Finns ett par som gör så hemma på små jobb som ingen vill ha så lägger de ett jäkla högt pris.
Tackar 1 av 10 ja så tjänar dom massa pengar.

Skamligt att göra så tyvärr.
 
Hej,
jo det är inte första gangen som jag har läggt klickparket själv. Därför latade det ocksa sa konstigt till mig, att dem behöver sa mycket tid.

Vi gör det själv nu.
 
  • Gilla
EllinorLag och 27 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.