Hej på er!

Jag behöver byta tak på mitt uterum, jag vill byta från polykarbonat till glastakpannor.
Jag söker och söker men hittar bara takpannor av glas som har inbyggda solceller.
Jag är inte intressead av solceller, jag vill bara ha glastakpannor.
Någon som vet vart man kan få tag i glastakpannor som bara är av glas?

MVH
 
Seriöst? Inget i Sverige?
Tittar man på kontinenten så är det hur många tillverkare som helst!
 
Fråga säljare på byggvaruhus, de ska kunna beställa hem det till dig om det finns o få tag på.
Kan kolla med några kollegor imorgon om jag kommer ihåg.
 
W Willewonka skrev:
Fråga säljare på byggvaruhus, de ska kunna beställa hem det till dig om det finns o få tag på.
Kan kolla med några kollegor imorgon om jag kommer ihåg.
Tack!
Det hade jag uppskattat!
 
Förut var det Soltech som hade det i Sverige, dock sålde inte dom utan att man köpte deras system som dom hade då. Kanske finns kvar det vet jag ej, mina uppgifter är 12 år gamla Det var inte en billig produktion så jag blir inte förvånad om det inte är så intressant att plocka fram för diverse bygghandlare
 
S Stefan85 skrev:
Hej på er!

Jag behöver byta tak på mitt uterum, jag vill byta från polykarbonat till glastakpannor.
Jag söker och söker men hittar bara takpannor av glas som har inbyggda solceller.
Jag är inte intressead av solceller, jag vill bara ha glastakpannor.
Någon som vet vart man kan få tag i glastakpannor som bara är av glas?

MVH
Hej Stefan,
Även jag är på jakt efter takpannor i glas, lyckades du hitta några?
Mvh
Amelie
 
AmelieLund AmelieLund skrev:
Hej Stefan,
Även jag är på jakt efter takpannor i glas, lyckades du hitta några?
Mvh
Amelie
Hejsan Amelie!

Efter att ha letat och letat så hittar jag bara på kontinenten (Tyskland och Polen närmast) där priserna inte är astronomiska.
Men även där är priset på just glaspannor ganska högt och då har man inte tagit sig dit.
Så jag har tyvärr gett upp hoppet.

MVH;
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.