Vi har fått och skickat in bygglov då vi river vårt garage ner till befintlig platta och ska bygga ny carport med tillhörande förråd/bastu. På inskickat underlag till tillstadsbyggnadskontoret står det byggs på isolerad betongplatta men i det verkliga utfallet har vi ju inte det.. Vad kan hända och vad gör vi för att slippa bila upp hela den befintliga betongplattan
 
Inget. Carry on :)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inget. Carry on :)
KA antyder att det är fel och säger stopp.. pga att det inte är enligt bygglov… Plus att om man sedan ska sälja det så kan man på pappret bygga ett attefallshus men i praktiken så är den inte isolerad…
 
Er KA borde säga att ni kompletterar med denna info inför slutsamrådet.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Er KA borde säga att ni kompletterar med denna info inför slutsamrådet.
Håller helt med. Vad kan hända om kommunen inte beviljad slutbeskedet pga detta?
 
Låter osannolikt. Finns knappast krav på isolerad platta för förråd/carport/garage!?
 
  • Gilla
Saalve
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Låter osannolikt. Finns knappast krav på isolerad platta för förråd/carport/garage!?
Nej det är ju inte det men dilemmat är att det står på inskickade handling…
 
BirgitS
Prata med handläggaren.
 
  • Gilla
Saalve
  • Laddar…

Bästa svaret

S Saalve skrev:
Nej det är ju inte det men dilemmat är att det står på inskickade handling…
Ja men ni själva eller KA får justera detta, antingen nu eller senare, ett icke-problem.
 
  • Gilla
Saalve och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja men ni själva eller KA får justera detta, antingen nu eller senare, ett icke-problem.
Tack ska du ha för detta!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Prata med handläggaren.
Känns som det är plan B då jag inte vill väcka en Björn som sover om man säger så:)
 
BirgitS
Okej, jag ser det ju mer som att det är bättre att veta nu än först när slutintyget inte kommer.
 
  • Gilla
Saalve
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, jag ser det ju mer som att det är bättre att veta nu än först när slutintyget inte kommer.
Absolut. Helt rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.