Hej,
13 år gammalt kök och IKEA-blandare. Dags för byte men vad ska jag tänka på? Hade tänkt komma undan lite billigare och köpa nåt nytt felköp på Blocket eller FB.

Rostfri vattenkran mot kakelvägg ovanför mörk handfat, modern design, inomhus, hygienutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Antar att jag stänger av vid gröna och byter vid röda.

Rörmokeri under handfat med kopparledningar, flexibla anslutningsslangar och avloppsrör; potentiellt läckage markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är de här kopplingarna "plug n play" mellan blandare/rör eller vad behöver man ha koll på?

VVS-installation med kopparledningar och flexibla slangar mot en vitväggad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


VVS-installation av koppar- och flexibla rör med mässingskopplingar mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack!
 
A
H High_Fidelity skrev:
Hej,
13 år gammalt kök och IKEA-blandare. Dags för byte men vad ska jag tänka på? Hade tänkt komma undan lite billigare och köpa nåt nytt felköp på Blocket eller FB.

[bild]

Antar att jag stänger av vid gröna och byter vid röda.

[bild]

Är de här kopplingarna "plug n play" mellan blandare/rör eller vad behöver man ha koll på?

[bild]

[bild]

Tack!
Rätt dom du skriver ,de armerade Kommer nya
 
  • Gilla
High_Fidelity
  • Laddar…
Jag skulle även fixera rören och inte låta dem hänga i luften. Finns en rörklammer på en av bilderna som inte används, kanske byta de två rören efter ventilerna och snygga till det klammer.
 
  • Gilla
High_Fidelity
  • Laddar…
Var uppmärksam på hur stort hål det behövs i bänkskivan för genomföring. Om den nya blandaren är grövre än den befintliga kan du eventuellt behöva göra hålet i skivan större.
 
  • Gilla
High_Fidelity
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.