Nån som vet hur en elektriker gör vad gäller infälld eldragning i innertak när skivor av träbetong används? Jag har precis börjat planera för lysrörsarmaturer i garaget. Skivorna är 25 mm, finns det dosor för ändamålet?

Ångspärr, glespanel 22*95 cc 600. Sen träbetong, 25 mm.
 
I garage lägger de flesta utanpåliggande kablar. Du kommmer få ett redigt jobb att spackla och måla om du ska skära eller fräsa ur för infällda kablar:(
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I garage lägger de flesta utanpåliggande kablar. Du kommmer få ett redigt jobb att spackla och måla om du ska skära eller fräsa ur för infällda kablar:(
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I garage lägger de flesta utanpåliggande kablar. Du kommmer få ett redigt jobb att spackla och måla om du ska skära eller fräsa ur för infällda kablar:(
Inte ska här fräsas eller spacklas inte. Är ju samma princip som gips.
 
Bygger du nytt?
 
Ursäkta, infälld är fel ord. Jag menar att dra VP-rör ovanför skivorna och sen gå ner och möta varje armatur.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bygger du nytt?
Ja.
 
Som svaret ovan. Dra allt på glesen, en Kopplingsdosa bygger väl 26mm det går nog att få till
 
Vad jag vet behövs ingen dosa utan det räcker med rör. Men bäst att du hör med elektrikern vad han föredrar och är ok med
 
  • Gilla
Hakimannen76
  • Laddar…
K _KirderF_ skrev:
Som svaret ovan. Dra allt på glesen, en Kopplingsdosa bygger väl 26mm det går nog att få till
Det var så jag tänkte. Den där millimetern får man lösa på nåt sätt.
 
Jag satte gips i mitt garage och då drog jag bara ned en slang till varje tänkt plats för lysrörsarmaturerna. Jag köpte sådana armaturer med en kopplingsplint för vidarekoppling i varje ände så först drog jag en slang från en kopplingsdosa (som satt på väggen) till första armaturen och sedan en slangbit mellan armatur nummer ett och två osv. Så seriekopplade jag alla.
 
  • Gilla
Hakimannen76
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.