Hej!
Letar som en tok efter det perfekta matbordet med iläggsskivan. Undrar dock om man det finns universala tilläggskivor som man kan fästa stabilt på alla bord? Då blir man inte så begränsad i att bordet man sköljer måste ha iläggsskiva
 
Att modifiera ett bord till att ta emot en iläggsskiva är inte ett så stort projekt, två hål som tar emot armarna på iläggskivan och sedan en klack under bordskivan. Men du får räkna med att specialtillverka iläggskivan och måla om båda skivorna för att få matchande färg.

Finns alldeles för mycket faktorer att ta hänsyn till för att man ska kunna ta en skiva från ett bord till ett annat och att dom då matchar i utseende.

Som matbord hemma så ville jag ha ett 4man bord med klaff och möjligheten att sätta i en iläggskiva. Ville inte ha klaff på båda sidor för det sitter ett element i ena änden.
Men bordet i samma serie som kunde ta emot iläggskiva var bredare så jag hade varit tvungen att modifiera iläggskivan.
Ditt exempel är typ 10x värre.
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Att modifiera ett bord till att ta emot en iläggsskiva är inte ett så stort projekt, två hål som tar emot armarna på iläggskivan och sedan en klack under bordskivan. Men du får räkna med att specialtillverka iläggskivan och måla om båda skivorna för att få matchande färg.

Finns alldeles för mycket faktorer att ta hänsyn till för att man ska kunna ta en skiva från ett bord till ett annat och att dom då matchar i utseende.

Som matbord hemma så ville jag ha ett 4man bord med klaff och möjligheten att sätta i en iläggskiva. Ville inte ha klaff på båda sidor för det sitter ett element i ena änden.
Men bordet i samma serie som kunde ta emot iläggskiva var bredare så jag hade varit tvungen att modifiera iläggskivan.
Ditt exempel är typ 10x värre.
Jag tänker att dom inte behöver matcha för man kan slänga på en duk vid dom tillfällena. Behöver bara vara samma djup. Jag tycker det vore en bra uppfinning med universala tilläggskivor!
 
B Byggarnochpyret skrev:
Jag tänker att dom inte behöver matcha för man kan slänga på en duk vid dom tillfällena. Behöver bara vara samma djup. Jag tycker det vore en bra uppfinning med universala tilläggskivor!
Du kommer inte ifrån problemet att matbordet måste modifieras till att stöda iläggskiva vilket tar bort nästan alla potentiella kunder för produkten.

Vill du göra det lättare att få ihop så letar du reda på en skiva i rätt tjocklek, köper två justerbara ikeaben, ett par plattjärn att skruva ihop skivorna med och borrar in gängor i botten på kanten av bordsskivan så kan du montera ihop förlängningen hur många gånger som helst uta natt förstöra skruvhålen.
 
  • Monteringsbeslag för möbler, inklusive T-nöt, metallplatta, benfäste och svart bordsben.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.