Hej,

Jag har nyligen flyttat och märker nu att tvättmaskinen läcker från den lucka som finns längst ner på maskinen. Är oerhört novis på detta område och kan således inte ens namnge denna lucka men undrar nu om någon händig kanske kan vägleda mig lite i hur jag själv kan felsöka detta problem, om det ens är möjligt?

Tack på förhand för input!
 
  • En grå dörr eller panel med rost nedtill, på ett vitt kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det brukar sitta ett avloppsfilter där inne, med lite tur behöver det bara skruvas åt eller få ny packning. Öppna om det går och ta en ny bild.
 
MultiMan
Har maskinen följt med i flytten? Om den inte säkrats med transportsäkringarna (som många tyvärr slarvar bort eller slänger) så kan trumman rörst sig så mycket att något slagits sönder inuti.

Som redan sagts så sitter avloppspumpen där, för att man ska kunna rensa bort ludd, nålar osv.
 
Där sitter silen som ska ta hand om skräp så att det inte hamnar i pumpen. Sannolikt rengjordes den i flyttstädningen och monterades inte korrekt.

Öppna luckan.
Skruva ur filter och kolla så att det inte sitter en massa skit.
Skruva dit det och se till att det hamnar rätt.
Det kan komma ut lite vatten när man lossar det. Det brukar finnas en liten slang för att tappa ur det först.
 
E Emelie Vollbrecht skrev:
Hej,

Jag har nyligen flyttat och märker nu att tvättmaskinen läcker från den lucka som finns längst ner på maskinen. Är oerhört novis på detta område och kan således inte ens namnge denna lucka men undrar nu om någon händig kanske kan vägleda mig lite i hur jag själv kan felsöka detta problem, om det ens är möjligt?

Tack på förhand för input!
Tror du löser det genom att öppna luckan och det sitter ett vred som du skruvar upp och det är en sil som du gör rent och det måste man göra ibland.
 
A
Öppna luckan och titta efter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.