Villken garage domkraft till Subaru Forester 2018.Att byta däck på.
En höglyftare.
 
B
Kör också Boschs 3-tonnare, stadig pjäs på 50kg som gör sitt jobb.
Varit nere på 2500kr i år och ca 2000kr förra året. Håll utskick om du tänkte slå till.
 
AC eller Compac om du har plats i garaget (de är rätt stora och tunga).
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Jag kör med vanlig 10-tons pelardomkraft. Lätt och smidig att flytta runt och ställa undan.
 
Bahco 3tonnare här också.
Lyfthöjd 552mm och gör det utan bekymmer, ingångshöjd 90mm.
Rullar runt lätt på garagegolvet.
 
C
Alatan Alatan skrev:
Beror på hur högt du vill lyfta. Men jag gillar Bahcos 3 ton, lyfter 55cm vilket räcker gott och väl till de flesta bilar.
Nog för att lyfthöjden gott och väl lär duga för TS bil, men behöver man mer finns den även i en höglyftande version, BH13000L (https://www.bahco.com/se_sv/hoglyftande-garagedomkraft-for-3--ton-pb_bh13000l_.html). Lite lustigt att Jula benämner standardversionen höglyftande.

Är rätt nöjd med min, i synnerhet för priset. Men den är riktigt rejäl och därmed rätt bänglig, önskar ofta att jag hade en lättviktare.
 
B
C cpalm skrev:
Nog för att lyfthöjden gott och väl lär duga för TS bil, men behöver man mer finns den även i en höglyftande version, BH13000L ([länk]). Lite lustigt att Jula benämner standardversionen höglyftande.

Är rätt nöjd med min, i synnerhet för priset. Men den är riktigt rejäl och därmed rätt bänglig, önskar ofta att jag hade en lättviktare.
I mitt ordförråd betyder "bänglig" ostabil eller typ dålig kvalite, miäen i ditt fall låter det mer som otymplig 😁 och 102 var ganska rejält.
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
C
B breakman skrev:
I mitt ordförråd betyder "bänglig" ostabil eller typ dålig kvalite
Ha ha, ja säkert regionala språkvariationer. Jo, jag menar mycket riktigt otymplig.

P.s. och det är standardmodellen jag avser då. Den höglyftande verkar ha betydligt större hjul som kanske kompenserar för den dubbla vikten.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.