Har 2 punto lumi lampor på 1w som ska sitta i fönstersmyg.
Finns det något litet drivdon som får plats i dosa bakom ett vägguttag?
Blev en miss så det blev en vanlig dosa istället för en pungdosa.
Dosan som sitter är en Schneider multifix för enkelgips, den sitter mot gamla väggen som är utreglad med 45*45 sen gips och osb, så lite mer djup än en vanlig dosa, sen sitter det ett Exxact enkeluttag

Produktinformation för liten, vit, LED-inbyggnadslampa. Specifikationer för storlek, material, ljustemperatur och dimbarhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Länk
https://www.lamp24.se/p/liten-led-i...GI2MTEzYjElN0MxMC4xMS4yMDIzKzE3JTNBMDglM0E1OQ
 
B
https://www.bauhaus.se/konverter-hi...7aTSPTwlzrYvdLJrBPlMfwczAflTE3XhoC200QAvD_BwE

För stor? 53x19mm. Antar att det beror på lampknapp kanske?

Kikade på aliexpress, där hittade jag 300mA driver (lampan är specad för 350mA) i storleken 22x15x13 (utan hölje, måste lödas) och 40x26x19 med hölje. För under 20kr inkl frakt. Men varken med eller utan hölja känns det väl inte som något att rekommendera.

Du kanske ska fundera på att sätta in en rotdosa för drivdonet?
 
B BSOD skrev:
[länk]

För stor? 53x19mm. Antar att det beror på lampknapp kanske?

Kikade på aliexpress, där hittade jag 300mA driver (lampan är specad för 350mA) i storleken 22x15x13 (utan hölje, måste lödas) och 40x26x19 med hölje. För under 20kr inkl frakt. Men varken med eller utan hölja känns det väl inte som något att rekommendera.

Du kanske ska fundera på att sätta in en rotdosa för drivdonet?
Uppdaterade med lite mer info
Väggen är färdigmålad så skulle helst undvika att böka in en rotdosa...
Gör det nåt att det är 300 istället för 350?
 
B
@nino Såg att det står att lampan inte är dimbar. Det är således en chanstagning. Jag hade gissat att den bara lyser svagare om man kör 300mA, men det kanske inte fungerar.
 
B BSOD skrev:
@nino Såg att det står att lampan inte är dimbar. Det är således en chanstagning. Jag hade gissat att den bara lyser svagare om man kör 300mA, men det kanske inte fungerar.
Fast den på Bauhaus borde funka, får mäta hur djup dosan är.
 
Dosan är ca 70mm djup och uttaget ca 30mm så det är ju rätt gott om plats
 
nino nino skrev:
Har 2 punto lumi lampor på 1w som ska sitta i fönstersmyg.
Finns det något litet drivdon som får plats i dosa bakom ett vägguttag?
Blev en miss så det blev en vanlig dosa istället för en pungdosa.
Dosan som sitter är en Schneider multifix för enkelgips, den sitter mot gamla väggen som är utreglad med 45*45 sen gips och osb, så lite mer djup än en vanlig dosa, sen sitter det ett Exxact enkeluttag

[bild]

Länk
[länk]
Man brukar väl använda en Plejd till sådant här, får den inte plats?
https://www.plejd.com/sv-se/produkter/LED-10
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Man brukar väl använda en Plejd till sådant här, får den inte plats?
[länk]
Jo men det vill jag inte ha 🙂
 
  • Haha
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.