S
Hejsan

Jag undrar om det finns någon här som har kunskap om system för rening av vatten med omvänd osmos (RO-system, reversed osmosis)

Skulle vilja lära mig lite om dem och framförallt kring underhåll och rengöring gällande ett system som ger 250 liter/h med 2st Cyber Wave 300E-2.5-1S filter.
 
Vad är din fundering?
 
S
M mogge_73 skrev:
Vad är din fundering?
Som jag skrev så skulle jag vilja lära mig lite om dem och framförallt kring underhåll och rengöring gällande ett system som ger 250 liter/h med 2st Cyber Wave 300E-2.5-1S filter.
 
Vad säger tillverkaren?
 
S
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad säger tillverkaren?
Om du har kunskap om det så dela gärna med dig.
 
Vad är det för system du undrar om, varumärke? det finns många "system" som levererar 250l/h.

Gäller det marint (båt), Processvatten, hushåll? vad ska du använda det renade vattnet till?

Cyber Wave 300E-2.5-1S filter är bara ett membran, hur man använder membranet är det som är viktigast.
 
S Snickerick skrev:
Om du har kunskap om det så dela gärna med dig.
Ja, den kunskapen jag har är att om man köper en produkt så frågar man tillverkaren om hur den ska underhållas.

Om du använder dessa på något helt annat sätt än vad det är tänkt så får du nog vara mer specifik om du ska få något svar.
 
S
M mogge_73 skrev:
Vad är det för system du undrar om, varumärke? det finns många "system" som levererar 250l/h.

Gäller det marint (båt), Processvatten, hushåll? vad ska du använda det renade vattnet till?

Cyber Wave 300E-2.5-1S filter är bara ett membran, hur man använder membranet är det som är viktigast.
Bara och bara, det är där den omvända osmosen sker ;)

Och jag vill då lära mig mer om framförallt rengöringen av dessa. Förstår att man bland annat använder NaOH och HCL för denna rengöring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.