Jag är särskilt ute efter överhettningsskyddet med återställningsknapp och temperatursensor (foto 1) eller det kompletta styrkortet (metallplatta med 1500/3000W-omkopplare, stegomkopplare, överhettningsskydd med återställningsknapp och temperatursensor) - foto 2.

Alternativt skulle jag vara tacksam för tips om var jag fortfarande kan hitta sådana reservdelar. Kanske känner någon till en hantverkare som fortfarande har sådana delar i lager. Alla tips är välkomna.
 
  • Elektrisk installation med många kablar och en säkringshållare i detaljfokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal elektrisk panel med vred, knappar och brytare, troligtvis del av en större maskin eller system.
Se om du hittar något typnummer på skyddet. Det är en start för att hitta ett nytt skydd.
Dessa produkter brukar sitta i olika produkter.
 
Det är ett vanligt överhettningskydd och är liksom en standardprodukt, det är en termostat separat för tempen där.
I ditt fall ska den bryta vid ca 80 -100 C . Det som syns är ett 3-poligt EGO och finns att köpa, kolla in med sök övehettningsskydd så hittar du, har några stycken i bilen, var i landet är du
 
J jonaserik skrev:
Det är ett vanligt överhettningskydd och är liksom en standardprodukt, det är en termostat separat för tempen där.
I ditt fall ska den bryta vid ca 80 -100 C . Det som syns är ett 3-poligt EGO och finns att köpa, kolla in med sök övehettningsskydd så hittar du, har några stycken i bilen, var i landet är du
J jonaserik skrev:
Det är ett vanligt överhettningskydd och är liksom en standardprodukt, det är en termostat separat för tempen där.
I ditt fall ska den bryta vid ca 80 -100 C . Det som syns är ett 3-poligt EGO och finns att köpa, kolla in med sök övehettningsskydd så hittar du, har några stycken i bilen, var i landet är du
J jonaserik skrev:
Det är ett vanligt överhettningskydd och är liksom en standardprodukt, det är en termostat separat för tempen där.
I ditt fall ska den bryta vid ca 80 -100 C . Det som syns är ett 3-poligt EGO och finns att köpa, kolla in med sök övehettningsskydd så hittar du, har några stycken i bilen, var i landet är du
Tack för det snabba svaret. Jag bor i Tyskland. Vi byggde ett svenskt hus 1995 med teknik från Sverige. Den har tjänat oss troget under lång tid.
Kan ni skicka mig två sådana delar? Säg mig priset inklusive fraktkostnader.
 
Du behöver inte gå över gränsen för hitta ett sådant. Eftersom du är i Tyskland och fömodlingen talar flytande tyska, så finns det lika där. Det sitter sådana 3 pol överhettningskydd 100 C i
El-pannor/Pelletspannor/Värmepumpar som är bestyckade med EL-patroner för att värma vatten, det är en EGO du har och bäst med en lika, finns flera fabrikat och dom flesta 3 pol har samma skruvavstånd, bara ta loss tamparna på en sida först, sätta på lika stift och sedan andra sidan. Inget svårt alls.
 
J Josth skrev:
Skulle det kanske fungera med ett sånt här överhettningsskydd för 95 grader? [länk]
Varför gå över gränsen, när det finns på närmare håll i Tyskland, där TS bor.
 
J Josth skrev:
Skulle det kanske fungera med ett sånt här överhettningsskydd för 95 grader? [länk]
Tack för tipset
 
J jonaserik skrev:
Du behöver inte gå över gränsen för hitta ett sådant. Eftersom du är i Tyskland och fömodlingen talar flytande tyska, så finns det lika där. Det sitter sådana 3 pol överhettningskydd 100 C i
El-pannor/Pelletspannor/Värmepumpar som är bestyckade med EL-patroner för att värma vatten, det är en EGO du har och bäst med en lika, finns flera fabrikat och dom flesta 3 pol har samma skruvavstånd, bara ta loss tamparna på en sida först, sätta på lika stift och sedan andra sidan. Inget svårt alls.
Tack för råd och förklaring
 
Hej. Jag såg ditt inlägg idag och kan erbjuda reservdelar till ditt aggregat om detta fortfarande är aktuellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.