Om jag nu bestämmer mig för ett platt tak med balkong.
Ytterväggarna är ju inga konstigheter, cc600 med hammarband på gjuten kantbalk eller om det blir platta direkt, få se vad pengarna räcker till 🙂
Räknar med 3-3.5m bredd, måste mäta på plats så jag kommer minst 4m från grannen.
Råspont på det och papp sen balkong.

Vilken dimension på tak reglar? Cc600 där med?
Fästs mot fastskruvad regel i yttervägg med balkskor?
 
Om det bara är en carport med balkong på förstår jag inte varför du ska ha så tätt mellan väggreglarna.
 
F fribygg skrev:
Om det bara är en carport med balkong på förstår jag inte varför du ska ha så tätt mellan väggreglarna.
Tanken är väl att ev göra ett garage/isolera i framtiden.
Är ju ingen större kostnad att ta dubbla antalet reglar istället för att tex ha cc1200.

Tanken var ju en enkel carport med balkongen ovanpå, men svaren jag fick var ju att göra det ordentligt med riktigt tak som balkongen står på då kan man lika gärna göra riktiga väggar direkt
 
nino nino skrev:
Tanken är väl att ev göra ett garage/isolera i framtiden.
Är ju ingen större kostnad att ta dubbla antalet reglar istället för att tex ha cc1200.

Tanken var ju en enkel carport med balkongen ovanpå, men svaren jag fick var ju att göra det ordentligt med riktigt tak som balkongen står på då kan man lika gärna göra riktiga väggar direkt
Då skulle jag göra plattan först, att ev komplettera med fler väggreglar efteråt är ju enkelt men att gräva ur och isolera i golvet i en bef byggnad är mycket jobbigare.
 
F fribygg skrev:
Då skulle jag göra plattan först, att ev komplettera med fler väggreglar efteråt är ju enkelt men att gräva ur och isolera i golvet i en bef byggnad är mycket jobbigare.
Ja jag skulle gärna göra så men det blir nog bara en balk runt, är så pass högt att man kommer in med liten maskin.

Men dimensionen på tak reglar där spännvidden är 3-3.5m är mest intressant nu så jag kan räkna på vad det kostar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.