Ni med egen brunn och radonavskiljare typ Radonett, hur har ni gjort med torrkörningsskydd för pumpen i borrhålet?

Jag har kollat in ett skydd som heter Switchmatic 2T som verkar vettigt, men det involverar tryckvakten vilket inte går eftersom den inte finns på samma slinga, utan styr pumpen i Radonetten.
 
Svarar mig själv; detta skydd ska finnas i Radonetten från start även för brunnspumpen. Detta framkom under samtal med tillverkaren i dag. Jag nu fått några tester att göra för att se vad som felar på min vilket alltså inte stänger av pumpen vid ihållande låg nivå i Radonettens tank.
 

Bästa svaret

Vispen74 Vispen74 skrev:
Svarar mig själv; detta skydd ska finnas i Radonetten från start även för brunnspumpen. Detta framkom under samtal med tillverkaren i dag. Jag nu fått några tester att göra för att se vad som felar på min vilket alltså inte stänger av pumpen vid ihållande låg nivå i Radonettens tank.
Efter samtal med Radonett fick vi vara pilot för ett nytt kort som byter ut i princip allt i elektronikboxen. Med nya kortet skyddar Radonett för de flesta tänkbara situationer som till exempel när en fas går eller torrkörning. Grymt nöjd med detta, kommer spara oss massor av pengar genom åren, och hoppas att detta finns i produktion nu.

Bifogar bild på nya larmpanelen.

Elcentral med etiketter, indikatorljus och kablar för vattenrelaterade funktioner. Av/på-brytare, säkringar. Radonett-märkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bergback
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.