Ja, silikon kanske ser snyggt ut ett tag, men känns konstigt. Glytosaft verkar vara rätt val.
 
  • Gilla
Düsseldorff och 4 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Varför inte glyfosat?
Det är för invärtes bruk och ingenting att gegga med på sår. Dessutom passar inte glytosaft på Festools skenor. Fråga mig inte hur jag vet.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det är för invärtes bruk och ingenting att gegga med på sår. Dessutom passar inte glytosaft på Festools skenor. Fråga mig inte hur jag vet.
Hur vet du det? Det är dåligt med källor.
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
S0MMER S0MMER skrev:
Vad är locherpasta och funkar snabbmakaroner lika bra?
Jag kör durumpasta på alla mina klämringskopplingar. Blir tätt och bra! Lirar också bra med dessa tätningsfibrer som jag hittade på Ebay:

Säck märkt "Chrysotile fiber", "Product of Russia", 50 kg, tillverkningsdatum 15.04.2020, varningsmärkningar för asbest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
djanlov och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Hur vet du det? Det är dåligt med källor.
Nej, källor är bra. Om det inte är strålkällor.
 
  • Gilla
fubar och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Nej, källor är bra. Om det inte är strålkällor.
Vi hade tidigare bekymmret med att grannens ljuskällor bländade oss i vårt vardagsrum.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Unikt namn
FredrikR FredrikR skrev:
Vi hade tidigare bekymmret med att grannens ljuskällor bländade oss i vårt vardagsrum.
Vi har haft problem med att grannens fönster reflekterar tillbaka ljuset från vår fasadbelysning.
Trots att jag druckit 14långburk innan jag gick över och påpekade detta så ville inte grannen åtgärda.

Hur går jag vidare med det här?
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 6 till
  • Laddar…
Fick grannen ingen långburk? Då är det nog ett riskbeteende.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vi har haft problem med att grannens fönster reflekterar tillbaka ljuset från vår fasadbelysning.
Trots att jag druckit 14långburk innan jag gick över och påpekade detta så ville inte grannen åtgärda.

Hur går jag vidare med det här?
Plantera en snabbväxande häck.
Kan ni inte dra ner rullgardinen bara?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hur går jag vidare med det här?
Riv och bygg nytt. För grannen, alltså.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vi har haft problem med att grannens fönster reflekterar tillbaka ljuset från vår fasadbelysning.
Trots att jag druckit 14långburk innan jag gick över och påpekade detta så ville inte grannen åtgärda.

Hur går jag vidare med det här?
Sätter igen grannens fönster när han inte är hemma. Tänk så glad han ska bli när du överraskar han och han inte behöver göra det själv.
Glöm inte att skicka räkning efter bara och att ta betalt för servicebilen. Jag har förstått att äkta hantverkare inte ens kan titta på jobb utan att ha alla verktyg med sig.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Sätter igen grannens fönster när han inte är hemma. Tänk så glad han ska bli när du överraskar han och han inte behöver göra det själv.
Glöm inte att skicka räkning efter bara och att ta betalt för servicebilen. Jag har förstått att äkta hantverkare inte ens kan titta på jobb utan att ha alla verktyg med sig.
Ange en summa muntligt och fakturera minst 50% upp enligt gällande praxis, tänk på momspåslaget.
 
Redigerat:
FredrikR FredrikR skrev:
Ange en summa muntligt och fakturera minst 50% upp enligt gällande praxis, tänk på momspåslaget.
Det skulle ju vara en överraskning då kan man ju inte ge något uppskattat pris och då är det ju fri prissättning med mins 100% påslag på material o verktygshyra samt extra arbetstid för rengöring av verktyg.
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Denna panna har bara hållit i 5år. Det måste väl gå på garanti?

Eller är det dolt fel att de inte håller bättre?

Slitage på yta med två hål, ser ut som fotavtryck, mönstrade mörkgråa och ljusa fläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Denna panna har bara hållit i 5år. Det måste väl gå på garanti?

Eller är det dolt fel att de inte håller bättre?

[bild]
Ring mäklaren eller Antiklimax!
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.