M
Använde igår Finjas grovbetong för att gjuta klacken/kanten (den ljusa) mot kantstenen efter att ha lagt om yttersta raden stenar. Det blev alldeles för ljus färg och matchar inte stenarna... Vad kan jag göra för att fixa det? Måla? Färga? Putsa?
 
  • Ny gjuten ljus betongklack mot en mörkare kantsten intill brun märkbetongplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Gnid med grillkol? Blir ju mörkt och skitigt med tiden sen oxå
 
Vänta ett år...
 
M
Hoppas ni har rätt, nu ser det förj. ut (värre än vad bilden visar)... :)
 
Åsa Lund
Om du testar med kol så skicka gärna bild hur det blev. Det kan ju inte bli sämre...
 
M Muuuuurtin skrev:
Använde igår Finjas grovbetong för att gjuta klacken/kanten (den ljusa) mot kantstenen efter att ha lagt om yttersta raden stenar. Det blev alldeles för ljus färg och matchar inte stenarna... Vad kan jag göra för att fixa det? Måla? Färga? Putsa?
Hej @Muuuuurtin undrar hur du löste din för ljusa betong. Har trapplagnkngar som ser mkt illa ut. Ett år gamla och nästan mer ljusa nu än som nygjorda.
 
M
O ohandiga_husagaren skrev:
Hej @Muuuuurtin undrar hur du löste din för ljusa betong. Har trapplagnkngar som ser mkt illa ut. Ett år gamla och nästan mer ljusa nu än som nygjorda.
Jag målade med putsfärg, det såg bra ut i några månader, sen flagnade färgen. Nu har betongen mörknat lite och det smälter in ganska bra
 
Varför inte kallasfallt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.