Düsseldorff
Jaha nu hände det! Råkade borra rakt genom vaden (12 mm). Det blöder verkligen sjukt mycket men känner mig helt ok (lite yr kanske). Fyllde hålet i vaden med silikon. Det borde hålla tätt väl?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
John Carlson och 6 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jaha nu hände det! Råkade borra rakt genom vaden (12 mm). Det blöder verkligen sjukt mycket men känner mig helt ok (lite yr kanske). Fyllde hålet i vaden med silikon. Det borde hålla tätt väl?
Brännjärn och snabblim så fixar en riktig man sina sår
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Rent hittepå att det skulle vara något fel. Tvärtom håller mätarna mycket längre när den där d-a skivan inte snurrar så fort. En stor besparing för elbolaget då de inte behöver byta ut utnötta mätare så ofta!
Jag satt en spik i skivan så slutade den snurra.
 
  • Gilla
djanlov och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jaha nu hände det! Råkade borra rakt genom vaden (12 mm). Det blöder verkligen sjukt mycket men känner mig helt ok (lite yr kanske). Fyllde hålet i vaden med silikon. Det borde hålla tätt väl?
Nä du skulle använt tec7
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jaha nu hände det! Råkade borra rakt genom vaden (12 mm). Det blöder verkligen sjukt mycket men känner mig helt ok (lite yr kanske). Fyllde hålet i vaden med silikon. Det borde hålla tätt väl?
Nog var det våtrumssilikon, annars är chansen stor att det möglar.
Var det en Festool eller noname borr?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Råkade borra rakt genom vaden (12 mm).
Det var en klen vad! Min tumme är grövre än så! Kan du ens gå? Eller är du en springande bebis?
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag satt en spik i skivan så slutade den snurra.
Du skulle använt tec7
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du skulle använt tec7
Äh sådana där moderna smörjor tror jag inte på. Redig spik ska det vara. Och en redig hammare på 2 kilo
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
tommib
Varför silikonar du hålet? I med en M12 gängstång, två brickor och mutter så har du ballaste piercingen i stan.

Tänk på att använda rostfritt bara, blir så osnyggt annars.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
E
tommib tommib skrev:
Varför silikonar du hålet? I med en M12 gängstång, två brickor och mutter så har du ballaste piercingen i stan.

Tänk på att använda rostfritt bara, blir så osnyggt annars.
Jag har bestämt att av ignorera Dussel Torp, tråkigt när sånt händer och krya er.

Men det blir så klart under en prövo period.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Jag har bestämt att av ignorera Dussel Torp, tråkigt när sånt händer och krya er.

Men det blir så klart under en prövo period.
Ska ni göra någon aktivitet tillsammans, på städdagen?
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Jag har bestämt att av ignorera Dussel Torp, tråkigt när sånt händer och krya er.

Men det blir så klart under en prövo period.
Det är ju ett sånt där dussintorp, bättre med unika arkitektritade stugor.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jaha nu hände det! Råkade borra rakt genom vaden (12 mm). Det blöder verkligen sjukt mycket men känner mig helt ok (lite yr kanske). Fyllde hålet i vaden med silikon. Det borde hålla tätt väl?
Undvik silikon! Det går inte att måla över sedan.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jaha nu hände det! Råkade borra rakt genom vaden (12 mm). Det blöder verkligen sjukt mycket men känner mig helt ok (lite yr kanske). Fyllde hålet i vaden med silikon. Det borde hålla tätt väl?
Det håller säkert. Men om du vill ha ett renare snitt så tycker jag att du ska köpa en sänksåg med skena. Helst Festool. Buy once, cut once, cry twice som vi säger.
 
  • Haha
  • Gilla
Düsseldorff och 4 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det håller säkert. Men om du vill ha ett renare snitt så tycker jag att du ska köpa en sänksåg med skena. Helst Festool. Buy once, cut once, cry twice som vi säger.
Varför inte glyfosat?
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.