Tjena folket!
Håller på just nu fylla i deklarationen, jag upptäckte att förra ägaren har skrivit att det finns en garage på gården. Men det finns ju bara ett förråd, det är typ 20kvm. Vi har trädgård grejer och verktyg.

Finns det någon anledning att förra ägaren uppgav förrådet som en garage tror ni?

Tack
 
Det kanske är ett garage bar det att du istället för en bil förvarar prylar där? De flesta använder sina garage som förråd. Eller är det ingen port stor nog för en bil?
 
  • Gilla
Staffan565
  • Laddar…
Nej, det går inte. Det finns bara en liten dörr som man kan knappt ta ut gräsklipparen. Det går inte köra bil i den.
 
Jag tänkte precis svara att det kanske är ett litet garage från back in the days på 3,5*4,5 meter som rymmer (rymde) en bubbla eller mini men då är det inget garage.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Fö hittar jag inga anledningar till att benämna något "garage" sas "i onödan", det kan i vissa fall dra med sig krav på brandskydd, oljeavskiljare osv. Förråd eller cykelskjul är bättre?
 
  • Gilla
Staffan565
  • Laddar…
Men förra ägaren har deklarerat det som garage sen många år tillbaka, jag fattar inte varför?
Om nångång bestämmer jag mig att bygga en riktigt garage/carport på gården och behålla förrådet, blir det något problem med Kommunen då?
Säger de inte att det finns redan en garage på gården då får du inte bygga en till.
 
Ja varför? Folk är olika, alla har sina idéer...sen vad kommunen säger vid ett eventuellt garagebygge beror på tomtstorlek, läge, detaljplan osv...och kommun...
 
Är det inte smart och deklarantera att det finns inte någon garage ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.