Jag beställde en Daikin Altherma Geo3 10kW med kylfunktion i våras, fick den installerad för 3v sedan, strax under 4mån leveranstid.

Skulle tro att det är lite lugnare idag.
 
Beställde en daikin solo 35nånting igår, 2 veckors leveranstid påstås det.
 
hsd
Då borde priset sjunka 😉
 
  • Gilla
Attitudeswe och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Då borde priset sjunka 😉
Man kan hoppas, jag tror nog att sjunkande temperaturer under hösten och vintern kommer hålla efterfrågan på värmepumpar uppe.
 
B
När jag tittar på länken i inledande inlägget står det:
"Lagerstatus: Kösystem, leveransdagens pris gäller"

Men byggsektorn faller ihop totalt, samtidigt som fabrikanterna ökat sin produktion. Jag tror nog leveranstiden för ny värmepump kommer vara högst rimlig framöver, även om vissa modeller eller reservdelar för vissa maskiner kanske har viss leveranstid.
 
B BSOD skrev:
När jag tittar på länken i inledande inlägget står det:
"Lagerstatus: Kösystem, leveransdagens pris gäller"

Men byggsektorn faller ihop totalt, samtidigt som fabrikanterna ökat sin produktion. Jag tror nog leveranstiden för ny värmepump kommer vara högst rimlig framöver, även om vissa modeller eller reservdelar för vissa maskiner kanske har viss leveranstid.
Förut stod det leveranstid 2-3 dagar, typ. De hade väl en avbeställning eller liknande som de kunde skeppa direkt, och nu är den såld.
 
Jag beställde i maj. Några veckors leveranstid, eller om det var installationen som inte fanns tidigare.
 
Bristen är över! Men pumparna ligger fortfarande högre i pris,
Även alla installationsdetaljer har gått upp i pris!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.