Som rubriken lyder. Omöjligt att få båda skåpen att stå lika i höjd pga ojämnt golv.
Skramlar i kylen när kompressorn stannar.

Vad göra? Riva golvet under och flytspackla en plan yta?
 
S
Räcker det inte med justeringen du har på fötterna eller är det så ojämnt att dom inte räcker till? En bild vore bra om du kan få till något
 
S Screew skrev:
Räcker det inte med justeringen du har på fötterna eller är det så ojämnt att dom inte räcker till? En bild vore bra om du kan få till något
Naturligtvis har jag justerat åt alla håll som går med skruvarna. Räcker inte till.
Hur jag än gör står frysen högre och kylen vickar.
Allt stod i integrerade skåp innan och det revs ut av mig. Parketten under är extremt ojämn och har jag otur är spånskivan kass med. Förre ägaren skötte inte om detta och det är orsakat av vatten. Har fler såna golvytor i köket som är skadade
 
  • Nivåinstrument på golv för mätning, kontrollerar räthet vid installation av köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpass och möbel, kontrollerar rakhet på golvet, närbild, inomhus, trägolv, vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
D digg75 skrev:
Som rubriken lyder. Omöjligt att få båda skåpen att stå lika i höjd pga ojämnt golv.
Skramlar i kylen när kompressorn stannar.

Vad göra? Riva golvet under och flytspackla en plan yta?
jobbigt läge
men försök att få en bra grund att börja på dvs golvet
skall man ställa in och linjera två skåp bredvid varandra så är minsta ojämnhet i golvet ett aber och i ditt fall 10-fallt.
har dessutom inte skåpen bra justermöjligheter som electrolux hade på sina skåp från mariestad så lär det bli omöjligt
 
electroluxaren skrev:
jobbigt läge
men försök att få en bra grund att börja på dvs golvet
skall man ställa in och linjera två skåp bredvid varandra så är minsta ojämnhet i golvet ett aber och i ditt fall 10-fallt.
har dessutom inte skåpen bra justermöjligheter som electrolux hade på sina skåp från mariestad så lär det bli omöjligt
Jobbigt ja :)
Hade en tanke att ta bort golvet och som jag nämner, flyta det.
Alternativt är att lägga en ex. laminerad skiva 600x1220 mm och typ limma ner den i våg. Har jag tur är golvspånet under i gott skick
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.