H Henry_85 skrev:
Huset är byggt 2019.

Jag tog aldrig någon bild.
Jo, jag har ju läst en del innan.
Men efter besiktning, div telefonsamtal, besök från 5 olika firmor, så kände jag att det fick lov att räcka.
Ojdå, då hoppas vi du får ordning där nere. Det kanske går att bygga upp ett golv en bit från marken som du kan fästa utan att spräcka underlaget?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ojdå, då hoppas vi du får ordning där nere. Det kanske går att bygga upp ett golv en bit från marken som du kan fästa utan att spräcka underlaget?
Det ska nog fungera. Sen om det är den bästa lösningen finns det så mycket åsikter om och jag vet inte :)

Ja, det är ju en tanke. Trä kanske inte är någon fara, så länge det hålls torrt?
 
H Henry_85 skrev:
Det ska nog fungera. Sen om det är den bästa lösningen finns det så mycket åsikter om och jag vet inte :)

Ja, det är ju en tanke. Trä kanske inte är någon fara, så länge det hålls torrt?
Jag skulle inte vara ett dugg orolig.
 
F
H Henry_85 skrev:
Lite seg på att svara. Tuff förkylning. Tappade lite lusten på att fundera på detta. Men nu så :)

Dörr finns. En "vanlig"krypgrund i betong, men ovanligt hög..

Kikade på plastplattor på jula idag. Eftersom dom har piggar under kändes dom inte längre lämpliga..
Wow, måste varit bekvämt att rulla ut, hade ett helvete i vår krypgrund, ont i flera dagar efteråt :D
 
Fyll källaren med makadam. Sen blir det hus på torpargrund. Dvs om man inte behöver källare.
 
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatten ifrån.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag skulle inte vara ett dugg orolig
K koffeb skrev:
Fyll källaren med makadam. Sen blir det hus på torpargrund. Dvs om man inte behöver källare.
Daniel Andreas Sjöblom Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatt
Daniel Andreas Sjöblom Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatten ifrån.
Förvisso, men drar man in och ut bland annat cycklar och rullar dubbdäck, så lär det slitas lite väl mycket.
Daniel Andreas Sjöblom Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatten ifrån.
Daniel Andreas Sjöblom Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatten ifrån.
Täcka hela med grusmaterial går inte, duken sitter för ojämt, skarvarna skulle gå isär, men där det behövs skulle det ju kunna funka.
Men ett plant golv skulle ju kännas bättre.
Åtminstone där det i längden riskerar att slitas som mest.In och ut med cycklar, rulla dubbdäck osv...
 
Börjar bli mer inställd på trä.
H Henry_85 skrev:
Har fått marken i krypgrunden täckt med thermofolie eller vad man vill kalla det.
Högt i tak, så tänker använda som förråd för bland annat cyklar .
Tänkte först täcka med singel på viss ställen för att skydda folien/duken.
Men börjar nu fundera på att lägga sådanna fyrkantiga golvolattor man kan ha i garage istället. Så ser man dessutom om det i frmtiden kommer in vatten någonstans.
Någon som gjort nått liknande?
Blir mer och mer inställd på trä faktiskt..
 
H Henry_85 skrev:
Börjar bli mer inställd på trä.

Blir mer och mer inställd på trä faktiskt..
På plasten lägger du först sand!
 
A ansgar46 skrev:
På plasten lägger du först sand!
Då skulle jag inte behöva trä alls..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.