H
P Peter Petterson skrev:
Nej fixa själv finns inte på kartan.

Jag har precis pratat med auktoriserad besiktningsman som kommer komma ut V 39 och ge en skriftlig bedömning samt hitta orsak till problemet sedan får den som bär ansvar för att det blivit så här lösa det så vi blir nöjda!
Min erfarenhet av besiktningsmän är gällande golv är att de konstaterar att det är fel, inte vad felet beror på.
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
jälv finns inte på kartan.
H HEM2121 skrev:
Min erfarenhet av besiktningsmän är gällande golv är att de konstaterar att det är fel, inte vad felet beror på.
https://www.golvbranschen.se/for-privatpersoner/besiktning/

Jag förutsätter ju att dom även får med vad felet beror på. Är ju en GVB’s godkända besiktningsman jag anlitat :)
 
  • Skärm med text på svenska om besiktning, expertutlåtande, och lösning av tvister, från golvvbranschen.se.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Har du en 360 laser? Isf kan du sätta ut den och se om golvet är jämt eller Inte. Utan belastning. För om golvet är jämnt och regelverket är jämnt så kan det bara vara golvspån (ytterst otroligt) eller plåtar/ slang som inte legat rätt mot.
Tyvärr inte tillgång till 360 laser
 
Haft det golvet en lägenhet med betongunderlag utan några av problemen du beskriver. Dock rätt små rum.

Golv är kluriga och sensommar/höst absolut värsta tiden för dem. I vårt trähus ligger ett svindyrt kährsgolv som man gjort fel när man lagt i en hall där det ligger på tvären. Det reser sig som en trampolin varje år vid denna tid. Här och där i huset blir det tillfälliga knaster och enstaka knarr, dock överlag stabilt golv. Men på flera håll där skåp och annat stått har det med åren blivit rejäla glapp mellan golv och list.

Trist med er situation. Men mitt bet är att det är lågprisgolvet i sig som trots allt är boven
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
Hej. Vad har du för avstånd mellan golvreglarna ? Är det mer än 600 ? Jag tror det även kan va foamen som spökar.
 
Aajnor Aajnor skrev:
Hej. Vad har du för avstånd mellan golvreglarna ? Är det mer än 600 ? Jag tror det även kan va foamen som spökar.
Nej det är mindre är minst 600 cc mellan golvreglerna. Det ska bli spännande och se vad besiktningsmannen kommer fram till !!!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J Jeppan skrev:
Haft det golvet en lägenhet med betongunderlag utan några av problemen du beskriver. Dock rätt små rum.

Golv är kluriga och sensommar/höst absolut värsta tiden för dem. I vårt trähus ligger ett svindyrt kährsgolv som man gjort fel när man lagt i en hall där det ligger på tvären. Det reser sig som en trampolin varje år vid denna tid. Här och där i huset blir det tillfälliga knaster och enstaka knarr, dock överlag stabilt golv. Men på flera håll där skåp och annat stått har det med åren blivit rejäla glapp mellan golv och list.

Trist med er situation. Men mitt bet är att det är lågprisgolvet i sig som trots allt är boven
Ja jag är oxå inne på spåret att det är själva golvet som är boven precis som du skriver
 
S
P Peter Petterson skrev:
Ja jag är oxå inne på spåret att det är själva golvet som är boven precis som du skriver
Men om golvet är boven, vad kan det vara för fel på golvet?
 
S stugfar skrev:
Men om golvet är boven, vad kan det vara för fel på golvet?
Jag vet inte riktigt men det kanske inte klarar av svängningarna i luftfuktighet/temperatur förändringar som det skall 🤷‍♀️.
 
S
Tänkte på det, men det måste ju vara någon slags tvättsvamp du köpt om den bågnar och har sig så mycket. Och det är ju inte en förpackning som är måndagsex utan du har samma i flera rum säger du. Hoppas du får något klart svar och kan återkoppla.
 
S stugfar skrev:
Tänkte på det, men det måste ju vara någon slags tvättsvamp du köpt om den bågnar och har sig så mycket. Och det är ju inte en förpackning som är måndagsex utan du har samma i flera rum säger du. Hoppas du får något klart svar och kan återkoppla.
Ja det är ju 250 m2 dock är allt golv ur samma batch då jag beställde det från byggmax tog dom hem 2 helpalllar med golv.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jag har det golvet hemma 147 kvm i två plan. Ligger bra trots att det på nedervåningen går igenom samtliga rum förutom ett i ett stycke.

I fritidshuset på 57 kvm har vi det också. Där reste det sig på ett ställe när luftfuktigheten var som högst men det var för att jag hade för lite avstånd mot en vägg så det var lätt avhjälpt.

Rätt drygt golv att lägga dessvärre. Mycket bankande blev det men jag fick väl vad jag betalade förr.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
H
P Peter Petterson skrev:
[länk]

Jag förutsätter ju att dom även får med vad felet beror på. Är ju en GVB’s godkända besiktningsman jag anlitat :)
Då håller jag tummarna för det!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
E
Borde inte golvläggare kunna lägga golv? Är det verkligen upp till dig att behöva felsöka?
 
P Peter Petterson skrev:
Ja jag är oxå inne på spåret att det är själva golvet som är boven precis som du skriver
Har bara positiva erfarenheter av barlinek golv. Förvisso deras 1stavs ekparkett, men fyra rum senare så är jag mer än nöjd. Inga problem på dessa fyra år det legat på plats. Lumppapp hade jag under, och ingen värme, så päron o äpplen. Tyckte det var väldigt enkelt att lägga som förstagångsgesigpåare. Inte alls så mycket hårt bankande.
Hoppas det löser sig för dig.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.