Fairlane
Jag skulle önska möjligheten att blockera enskilda personer från att skicka PM utan att för den skull sätta personen på ignorera.

Vissa personer förstår inte att man inte vill ha PM från dem, hur många gånger man än skriver det. Ignorera personen helt löser väl problemet, men en gång på 1000 skriver hen kanske något vettigt i forumet.

Det är synd att man måste stänga totalt för PM för att enskilda individer inte kan respektera att man ber de dra åt helv..e.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Om du klickar på lämna chatt så finns det ett alternativ att ignorera pm I framtiden, löser inte det ditt problem?
 
Fairlane
Rickard. Rickard. skrev:
Om du klickar på lämna chatt så finns det ett alternativ att ignorera pm I framtiden, löser inte det ditt problem?
Den funktionen kände jag inte till, men det verkar vara att man lämnar just den tråden, inte att det hindrar kortslutningen från att starta en ny tråd, eller?

Skärmdump av dialogruta, chat-hantering, avslutar chatt, alternativ för notifieringar, svenskt språk, grönt lämna-knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fairlane
Nej inte ens det fungerade som det var tänkt.
El kortslutning kunde skriva ett inlägg till där han ber mig inte kontakta honom...

Tillägg. Jag har temporärt ställt detta, men det hindrade inte att knäppskallen kunde fortsätta skriva.
Gränssnitt för meddelandeinställning på svenska med alternativet "Bara jag" valt.
 
Du kan testa ändra inställningen till ”Skicka meddelanden till dig: Folk du följer”.

Naturligtvis får du se till att inte följa den specifika användaren, men det förutsätter jag att du inte gör. :)
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Jag testar det. Den inställning jag har nu fungerar helt klart inte då jag fick ett nytt meddelande igårkväll.

Sen är det synd att man blockerar meddelanden från alla.
 
Om du uttryckligen sagt nej till pm och det fortsätter går det inte att anmäla personen för att få stopp på personen ifråga??
Alltid tråkigt när folk inte ens förstår att ett nej är ett nej.
 
Jag skriver upp ”Lämna chatt > Ignorera framtida svar” och ”Sekretessinställningar > Skicka meddelande till dig: Bara jag” som en bugg.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
A Argastesnickaren skrev:
Om du uttryckligen sagt nej till pm och det fortsätter går det inte att anmäla personen för att få stopp på personen ifråga??
Alltid tråkigt när folk inte ens förstår att ett nej är ett nej.
Visst är det trist och det skulle kanske gå, men jag gillar inte direkt att anmäla folk så.

Jag har varit väldigt tydlig att jag inte vill ha PM från personen ifråga.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du kan testa ändra inställningen till ”Skicka meddelanden till dig: Folk du följer”.

Naturligtvis får du se till att inte följa den specifika användaren, men det förutsätter jag att du inte gör. :)
Låter som en extremt fyrkantig lösning. Gissar att de flesta av oss följer noll personer och att de som väl följer några följer ett fåtal.

En blacklist snarare än en whitelist måste vara det rimliga här. (Med respekt för att du kanske bara föreslog en quick fix snarare än att lösa problemet.)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Om du uttryckligen sagt nej till pm och det fortsätter går det inte att anmäla personen för att få stopp på personen ifråga??
Alltid tråkigt när folk inte ens förstår att ett nej är ett nej.
Finns stöd för det i reglerna idag? Tycker iofs arg det borde gå under normal rimlighet men jag ser inget uttryckligen att användare inte får kontakta andra via PM som avböjt detta

Edit, inte för att jag har något emot en teknisk lösning men tycker den borde kompletteras med en uttrycklig regel om denna saknas
 
M myrstack skrev:
Finns stöd för det i reglerna idag? Tycker iofs arg det borde gå under normal rimlighet men jag ser inget uttryckligen att användare inte får kontakta andra via PM som avböjt detta

Edit, inte för att jag har något emot en teknisk lösning men tycker den borde kompletteras med en uttrycklig regel om denna saknas
Jag vet inte om det finns stöd för det idag.
Samtidigt ska vi ha regler för allt som kan inträffa så blir det ett omfattande regelverk.
Jag bara menar att även i ett öppet forum så måste man sköta sig mot sina andra användare.
Om det inte fungerar utan någon eller några missköter sig och trots uppmaningar om att inte skicka pm fortsätter så var det bara ett förslag från min sida att man kan ta det vidare.
Det är guld för många att ha detta forum att ta hjälp av och det vore synd att bli av med kompetens som kanske tröttnar pga andra som inte ens kan ta ett nej till tex pm.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag vet inte om det finns stöd för det idag.
Samtidigt ska vi ha regler för allt som kan inträffa så blir det ett omfattande regelverk.
Jag bara menar att även i ett öppet forum så måste man sköta sig mot sina andra användare.
Om det inte fungerar utan någon eller några missköter sig och trots uppmaningar om att inte skicka pm fortsätter så var det bara ett förslag från min sida att man kan ta det vidare.
Det är guld för många att ha detta forum att ta hjälp av och det vore synd att bli av med kompetens som kanske tröttnar pga andra som inte ens kan ta ett nej till tex pm.
Håller med, sunt förnuft borde räcka både kring regler och forumfunktioner.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Låter som en extremt fyrkantig lösning. Gissar att de flesta av oss följer noll personer och att de som väl följer några följer ett fåtal.

En blacklist snarare än en whitelist måste vara det rimliga här. (Med respekt för att du kanske bara föreslog en quick fix snarare än att lösa problemet.)
Funktionen ”Lämna chatt > Ignorera framtida svar” ska tydligen göra det du efterfrågar @Fairlane men fungerar tyvärr inte. Vi har inte ens vetat att denna funktion fanns.

Vi får titta på det vid tillfälle. Är det enkelt att fixa så gör vi det, är det krångligt så lägger vi till den i att göra listan. @cnils jag låter dig kasta ett öga på det.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.