Vilken dricka serveras i armaturer❓
 
FredrikR FredrikR skrev:
Har man fler än 4små enheter sammankopplade är det ett system. Vissa har 10, eller 14 stora enheter!
4 på en kväll eller 10 på en vecka är ett riskbeteende.
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
4 på en kväll eller 10 på en vecka är ett riskbeteende.
Men 14 är grannsämja! 🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
SC Aero och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Eller armaturer, fast dom är slutsålda, det ser man på aktiekursen.
Ja, precis, så jag utökade bolånet med 100 papp och köpte deras aktier nu när de står lågt. Räknar med att casha in stort i vinter när det blir mörkt och kallt igen.
Ja menar, 7,2% på bolånet* är ju inget jämfört med 100% upp när jag säljer av min post!
Amortera min rôv!!!



*Tror det var bolånet, eller var det långburken...?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
kashieda och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det beror helt på om man vill ha det som hobby eller inte!
Men ett system är det.
Jag var lite orolig för tråden, första inlägget sedan 14:55.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Amortera min rôv!!!
Nu har jag inte läst hela tråden, men det här intresserade mig. Amorterar du själv, eller är det en uppmaning till andra att hjälpa dig? Hur gör du rent praktiskt? Och hur har du gjort för att ens få den typen av lån?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Hur gör du rent praktiskt? Och hur har du gjort för att ens få den typen av lån?
Svar A: SMS. Svar B: SMS.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Jag känner att jag kanske var otydlig och det är verkligen inte så att jag vill att någon ska ta illa upp. Men det är så att jag inte var medveten om att det fanns en sorts låneupplägg. Köpa och sälja har jag hört talas om, och jag är inte den som dömer, för det finns olika behov och identiteter i olika bokstavskombinationer och så. Men belåning och amortering var nytt för mig. Och jag har så många frågor. Är det en mäklare som gör värderingen? Är det omvärdering för ökat utrymme vart femte år? Vad är själva panten?
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Orkar inte läsa men om det finns granar på tallmarken skulle jag inte våga röra dem om det inte är minst 4,5 kilometer till tomtgräns då jag skulle gå loss med röjsåg och samtidigt påpeka att jag gjort grannen en stor tjänst eftersom det fanns parkslide där.
Kan nån säga om jag kan lämna det på tippen eller om jag kan göra en stor brasa? Det är ju snart höst och mysigt att grilla korv, fast inget som innehåller grismolekyler då det tydligen kan sprida pest.

OT: våra husdjur heter Animal och Audrey, lite kul tycker jag.
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden, men det här intresserade mig. Amorterar du själv, eller är det en uppmaning till andra att hjälpa dig? Hur gör du rent praktiskt? Och hur har du gjort för att ens få den typen av lån?
@Alfredo vill bara smutskasta mig, tror han är avundsjuk för att jag är en stor fet börshaj, och han bara är baby shark 🐬.

Jo men så här asså, jag har amorterat ner mitt hus till 40% belåningsgrad, och under 50% behöver man inte amortera om man inte vill. Så nu amorterar jag inget, och idiotförklarar folk som gör det så ofta jag kan. (Och det kan jag ofta!)
Nu kan jag dessutom använda kåken som bankomat och låna pengar att placera på börsen. Och det går bra, jag kommer att bli svinrik när kvartalsrapporten kommer. Självklart.
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
OT: våra husdjur heter Animal och Audrey, lite kul tycker jag.
Det tycker jag också! Kul!
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
@Alfredo vill bara smutskasta mig, tror han är avundsjuk för att jag är en stor fet börshaj, och han bara är baby shark 🐬.
Jag er känner! Jag har gapat över betydligt mer än jag kunnat svälja. 😳 Det är så lätt att bli fart blind när alla man känner köper en liten etta för några tusen lappar, renoverar några kvällar före krogen, under någon veckas tid, för att därefter sälja femrumaren för mång miljon belopp. Och blir de inte rika på reno vering så blir de rika på bitti koin.

Men nu ska även jag bli rik. Sen jag hittade till Byggahus har jag fått tips om plejdaktier så släng dig i lösullen Pappspikseternitspånet och se hur jag blir rik på rikt igt! 🪙🪙
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
E
Alfredo Alfredo skrev:
Jag er känner! Jag har gapat över betydligt mer än jag kunnat svälja. 😳 Det är så lätt att bli fart blind när alla man känner köper en liten etta för några tusen lappar, renoverar några kvällar före krogen, under någon veckas tid, för att därefter sälja femrumaren för mång miljon belopp. Och blir de inte rika på reno vering så blir de rika på bitti koin.

Men nu ska även jag bli rik. Sen jag hittade till Byggahus har jag fått tips om plejdaktier så släng dig i lösullen Pappspikseternitspånet och se hur jag blir rik på rikt igt! 🪙🪙
Pleyd har pikat.. Vi har andra och bättre prylar på gång nu inom hem Automation. Kollael mässa.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
sysmali och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men nu ska även jag bli rik. Sen jag hittade till Byggahus har jag fått tips om plejdaktier så släng dig i lösullen Pappspikseternitspånet och se hur jag blir rik på rikt igt! 🪙🪙
Kul att du har ambitioner, det finns plats för mer pengar på börsen! Men seriöst, skippa Plejd, stooor bubbelvarning på den. Tycker mer du ska satsa på Telia, SBB och Avanza - där snackar vi aktier! Intrum också, hur lågt kan de gå, liksom?!

Du ska få ett gratistips till: vad gäller bostad, all spekulation är bra spekulation, så köp billigt! Jag fick min kåk för nästan ingenting, den hade varit med i Det Okända på TV och efter det där klappträt till medium hade varit och flummat och hummat hade visst ägaren fått det ännu värre 👻. Så jag köpte, och jodå, det kom spöken, men de slutade komma efter ett tag när jag läst högt för dem ur Finansinspektionens regelverk för amortering på bolån, och gett mina egna kommentarer till varje paragraf.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
när jag läst högt för dem ur Finansinspektionens regelverk för amortering på bolån, och gett mina egna kommentarer till varje paragraf.
Det där är ondskefullt på riktigt! 🤬 Måste finnas någon myndighet som tar hand om sådana som dig. Ska bara klura ut vilken, men det gör jag nog vilken vecka som helst och då ligger du pyrt till!
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.