Hej,
Behöver gipsa en 2: våning- vägg och tak. Väljer jag en gipskruvdragare eller gipsautomat?

Tänker att dragaren är mer drifsäker men automaten är snabbare? Kikar på Makita, de har båda alternativ.
 
automat
 
Har skruvat hela huset med den skruvdragare jag haft vid varje tidpunkt. Köp en roligare maskin för pengarna du tänkte investera i en gipsmaskin och använd den dragare jag antar att du redan har.
 
Hamillton Hamillton skrev:
Hej,
Behöver gipsa en 2: våning- vägg och tak. Väljer jag en gipskruvdragare eller gipsautomat?

Tänker att dragaren är mer drifsäker men automaten är snabbare? Kikar på Makita, de har båda alternativ.
Har en Makita skruvautomat. Visst är den trevlig i vissa situationer men skruvar fastnar och man får krångla en del innan man får till timingen.

Tycker personligen att en bra skivhållare och giraff för slipning ger mer tidssparning än en automat. Såna där pumpbara kuddar kan också vara smutt för att måtta in tunga skivor. Kanske inte det svar du var ute efter.
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
richardtenggren
Har satt lite drygt 3-4 pallar gips i vår renovering, hade inte velat vara utan automaten! Den funkar ju även att skruva golvspån och trall med! :)

Makitas automat har väl haft lite dåligt rykte?
 
Har både automat (makita) och vanlig skruvdragare, använder skruvdragare 98% av jobben. Ska vara riktigt riktigt mkt gips att skruva för att motivera att gå runt med automaten som missar titt som tätt så man ändå måste gå efter med skruvdragaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.