Hej!

Har en diskmaskin från IKEA/Electrolux som först gav felmeddelande i20 dvs att den inte tömde vattnet. Efter lite egna försök så testade jag också att ta loss pumphuset för att se om något fastnat där.

Nu får jag istället felmeddelande i30 och ser att pumphuset läcker.

Någon som vet hur man tar sig an detta? Har tagit loss pumphuset och gjort rent samt granskat tätningen.

Men nu kommer jag inte längre med min amatörnivå kring diskmaskiner 😅

Tacksam för all hjälp och tips!
 
A
J Johan Sjöberg skrev:
Hej!

Har en diskmaskin från IKEA/Electrolux som först gav felmeddelande i20 dvs att den inte tömde vattnet. Efter lite egna försök så testade jag också att ta loss pumphuset för att se om något fastnat där.

Nu får jag istället felmeddelande i30 och ser att pumphuset läcker.

Någon som vet hur man tar sig an detta? Har tagit loss pumphuset och gjort rent samt granskat tätningen.

Men nu kommer jag inte längre med min amatörnivå kring diskmaskiner 😅

Tacksam för all hjälp och tips!
[video]
troligtvis har du inte fått dit pumphuset riktigt eller packningen
bara att gör om och rätt
 
Tänkt detsamma men försökt 4-5 gånger nu utan att det blir bättre.
electroluxaren skrev:
troligtvis har du inte fått dit pumphuset riktigt eller packningen
bara att gör om och rätt
Det verkar som jag fått ordning på det nu. Bara att avvakta och se längre fram i programmet om felet i20 dyker upp igen eller inte 😅
 
electroluxaren skrev:
troligtvis har du inte fått dit pumphuset riktigt eller packningen
bara att gör om och rätt
Jättetack för inspelet, inte många centimetrar man har att jobba med bland alla slangar och komponenter.
 
Nu stannade den efter ca 10-15 minuter in i programmet och ger felmeddelande i20.

Vart bör man börja leta efter felen? Förstår jag det rätt så är det då stopp nånstans för vattnet som ska sköljas ut ur diskmaskinen?
 
A
J Johan Sjöberg skrev:
Nu stannade den efter ca 10-15 minuter in i programmet och ger felmeddelande i20.

Vart bör man börja leta efter felen? Förstår jag det rätt så är det då stopp nånstans för vattnet som ska sköljas ut ur diskmaskinen?
Om det inte var grejer i pumpen och inte i slangen samt den är tom så är det pressostat eller kretskort
 
electroluxaren skrev:
Om det inte var grejer i pumpen och inte i slangen samt den är tom så är det pressostat eller kretskort
Det löste sig genom att spola slangen via kranen i köket. Stort tack ska du ha för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.