@ds8765 TACK, glad att du svarade - då känns det ju ändå värt att testa. Bra färg är helt klart värt att lägga extra på. Har rollat luckor tidigare och det blir ju ofta bra men var lite osäker på dessa som är så högglansiga. Men glansigt är verkligen inte min grej, det får gärna se lite mer levande ut.
 
  • Gilla
ds8765
  • Laddar…
Jag målade mina luckor i köket. Det fäste inte. Ingen aning vilket fabrikat det var då dom var gamla.
Grannen är målare. Han sa slipa med fint sandpapper som andra skrivit. Ska testa detta på mina luckor i sovrummet.
 
De flesta högblanka luckor är av typen folierade så det är i princip omöjligt att måla på dem.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
De flesta högblanka luckor är av typen folierade så det är i princip omöjligt att måla på dem.
Som jag skrivit ovan målade jag mina högblanka folierade luckor med bra resultat (enligt mig iaf, en målare kanske skulle ha invändningar).
 
D ds8765 skrev:
Som jag skrivit ovan målade jag mina högblanka folierade luckor med bra resultat (enligt mig iaf, en målare kanske skulle ha invändningar).
Hur slipade du dom? På mina släppte färg inom några veckor och det går att skrapa bort den.
Antar att din färg sitter och har gjort ett tag?
 
Slipade inte alltför noggrant med fint sandpapper, målade sedan med fästgrund. Färgen har suttit i 7 år. Luckorna (från ikea) var 3-5 år när jag satt igång men var i nyskick.
 
  • Gilla
byggeskafram
  • Laddar…
D ds8765 skrev:
Slipade inte alltför noggrant med fint sandpapper, målade sedan med fästgrund. Färgen har suttit i 7 år. Luckorna (från ikea) var 3-5 år när jag satt igång men var i nyskick.
Toppen
Då testar jag. Ibland är det mer komplicerat än man kan tro. Det finns säkert olika typer av foilerade luckor. Och på vissa är det omöjligt att få fäste. Men jag provar 👍

Jag känner att turen är på min sida..... Vem minns en fegis
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.