Har skruvat upp högtalarterminaler på väggarna i sovrummet där de små satelliterna ska sitta. Vill inte skruva upp högtalarna direkt i väggen både för utseendets skull och för att det inte fysiskt skulle funka. Vill istället ha något slags fäste som kan sättas just bredvid/under/över och som går att vinkla så att högtalarna hamnar mitt framför terminalerna. Det är ett vanligt "nyckelhåls"-hål på baksidan av högtalarna.
Vad finns det?
 
OmniMount har en del modeller. Vogels har ett litet fint fäste som jag själv gillar som heter VLB50.
 
Tror inte Vogels fäste kommer funka då den nog inte kommer dölja högtalarterminalen, vilket inte skulle bli så snyggt.
Får svänga förbi Clas Ohlson och titta på det fästet, svårt att se på bilden.

Vogels fäste är väl förresten styckpris, Clas Ohlson är för två. Så det var ju rätt rejält mycket dyrare.
 
Nej, det är per par, dvs du kan inte köpa ett.
 
pefo skrev:
Nej, det är per par, dvs du kan inte köpa ett.
Okej. Spelar iofs mindre roll då det inte funkar här. Armen måste vara längre så att högtalaren kan sättas framför terminalen (som är ca 85mm bred) medan fästet sitter i väggen bredvid.
 
De på Clas Ohlson funkar inte. Fler tips?
 
Nåt tips kanske:

 
Ja den första var ju en variant som skulle kunna funka, men har ju inget att fästa under högtalaren.
Hittade fästen på BRL som kan funka, måste titta förbi för att se med egna ögon innan jag kan säga om de funkar.
http://www.brl.se/default.aspx?mc=460&p=4689
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.