L Leah87 skrev:
Jag har slipat så mycket jag kan..blir det ful om jag börjar olja in dörren nu?
Tack för ditt svar, nu har jag målat den men tror att jag kladdade till det 🙄
 
  • Grå dörr, stentrappa, tegelvägg, takpannor, intercom, klar himmel, inget fönster, handtag, järnräcke.
På nära håll ser den mer kladdig ut runt fönstren 😖
 
Fint jobbat! Har du närbilder?
 
T Träpanel123 skrev:
Fint jobbat! Har du närbilder?
På sista två bilder ser du hur jag målat utan att slipa ordentligt och det blev så 🫥 (det gick inte o slipa mer)
 
  • Vertikala träplankor, vita, med synliga spikar, dagg eller kondens, gråtonat, enkel, strukturerad yta.
  • Grå träport vertikala brädor, gångjärn, metallhandtag, kväll eller mörkt väder, ingen synlig låsmekanism.
  • Genomfrusen glasdörr syns ett säkerthetsföretags klistermärke. Kall, dimmig morgonkänsla.
  • Fönster med kondens och iskristaller, träkarm, tegelvägg, kyliga temperaturen utomhus.
Vad använder du när du slipar?
 
L Leah87 skrev:
På sista två bilder ser du hur jag målat utan att slipa ordentligt och det blev så 🫥 (det gick inte o slipa mer)
Du får ju givetvis måla den fler gånger. Använde du någon bra färg eller billigaste möjliga?

Viktigt att du använder grundfärg första strykningen på träet.
 
L Lechuza skrev:
Du får ju givetvis måla den fler gånger. Använde du någon bra färg eller billigaste möjliga?

Viktigt att du använder grundfärg första strykningen på träet.
Hade köpt den
 
  • En hink med trälasur står på en betongyta utomhus. Produkten är från Midun, och färgen är grå.
T Träpanel123 skrev:
Vad använder du när du slipar?
Slipmaskin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.