B
T TobiasStockholm skrev:
Japp. Hos oss skickade de bara ut en ny fiberomvandlare, men jag satte upp den själv och lät den gamla sitta kvar och flyttade helt enkelt över fiberkontakten. Hade säkert funkar bra att ha kvar den i den gamla också som du säger.
här kom det en "tekniker", men han tvättade inte ens konktakten eller gjorde kontrollmätning, bara bytte. Hade varit enklare jag fått bytt själv så hade jag sluppit vara hemma från jobbet. MEN, de behöver inte ju inte byta men bra få gjort det ändå för den gamla var 9 år....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Om jag knappar in min adress hos Tele2 Villafiber så ser jag samma erbjudande.

Jag låser mig i 2 år och betalar 299kr för 1000/1000.
Det är inte ett öppet nät.
Tele2 flyttar din fiber till sin KO ITUX, så efter bindningstid kommer du vara fri att välja tjänst i den portalen, vilken är lika öppen som Telias "Öppen Fiber".

De andra operatörerna har motsvarande upplägg,
Telenor - Open Universe
Bahnhof - OpenGiga (fast de frontar inte namnet så hårt)

/M
 
M Marcus-AA skrev:
Tele2 flyttar din fiber till sin KO ITUX, så efter bindningstid kommer du vara fri att välja tjänst i den portalen, vilken är lika öppen som Telias "Öppen Fiber".

De andra operatörerna har motsvarande upplägg,
Telenor - Open Universe
Bahnhof - OpenGiga (fast de frontar inte namnet så hårt)

/M
ja det var ju det jag skrev?
 
M
Jag nappade på Tele2's erbjudande. Efter 24mån med Telia 500/500 så ville dom ha 699kr/mån. Med tv-paket och Viaplay stannade det på 1148kr/mån, Tele2 ville ha 499kr/mån för Viaplay ingick och då fick jag 600/600 istället.

Var väldigt tydlig med frågan "när abonnemanget löper ut, måste jag byta fibergrejen igen då". Nej hävdade killen som sålde tjänsten, den fungerar hos en annan operatör om du i framtiden byter.

Jag frågade hos Telia om min fru kunde teckna ett nytt abonnemang och bli "ny kund" med allt vad det innebar med prissättning. Men det var dom inte intresserade av, men jag kunde sänka min hastighet och få nån hundralapp mindre i månadskostnad, mmm grattis Telia:D, skulle inte tro det.
 
MathiasS MathiasS skrev:
ja det var ju det jag skrev?
Nej.
 
M Marcus-AA skrev:
Tele2 flyttar din fiber till sin KO ITUX, så efter bindningstid kommer du vara fri att välja tjänst i den portalen, vilken är lika öppen som Telias "Öppen Fiber".

De andra operatörerna har motsvarande upplägg,
Telenor - Open Universe
Bahnhof - OpenGiga (fast de frontar inte namnet så hårt)

/M
Open Universe ägs av Global Connect sen förra året.
 
M Marcus-AA skrev:
Ja just det, så var det, GC som vi dessutom känner bättre som IP-Only...

[länk]

De är dessutom lite sugna på att köpa upp fiberföreningar.

/M
Och IP-Only böt namn till GlobalConnect Privat 19/1-23. ;)
Same shit, different name.
 
SE UPP. Nu sitter jag med Tele2 Villafiber och är låst till Tele2s erbjudanden som helt plötsligt inte är speciellt bra alls. Telia tar 2.000 kr för att ansluta tillbaka mig till Öppen fiber, men om jag väljer Telia då så verkar det som att jag slipper betala de 2.000 kronorna (kan vara en möjlighet). Tele2 RIKTIGA TJUVAR, så upplever jag det.
Både hos Telia och Tele2 tar det över 20 minuter att komma fram till kundtjänsten dessutom, samt att kundtjänsten i båda fallen inte kan ge några klara besked.
 
B
U Ulf Wilhelmsson skrev:
SE UPP. Nu sitter jag med Tele2 Villafiber och är låst till Tele2s erbjudanden som helt plötsligt inte är speciellt bra alls. Telia tar 2.000 kr för att ansluta tillbaka mig till Öppen fiber, men om jag väljer Telia då så verkar det som att jag slipper betala de 2.000 kronorna (kan vara en möjlighet). Tele2 RIKTIGA TJUVAR, så upplever jag det.
Både hos Telia och Tele2 tar det över 20 minuter att komma fram till kundtjänsten dessutom, samt att kundtjänsten i båda fallen inte kan ge några klara besked.
Menar du att dina 24 mån nu gått ut?
 
U Ulf Wilhelmsson skrev:
SE UPP. Nu sitter jag med Tele2 Villafiber och är låst till Tele2s erbjudanden som helt plötsligt inte är speciellt bra alls. Telia tar 2.000 kr för att ansluta tillbaka mig till Öppen fiber, men om jag väljer Telia då så verkar det som att jag slipper betala de 2.000 kronorna (kan vara en möjlighet). Tele2 RIKTIGA TJUVAR, så upplever jag det.
Både hos Telia och Tele2 tar det över 20 minuter att komma fram till kundtjänsten dessutom, samt att kundtjänsten i båda fallen inte kan ge några klara besked.
Så var det för mig. Brukar inte bjuda in försäljare men han ljög mig i ansiktet och jag blev en kränkt man. Efter två år med bra erbjudanden var jag fast. Berättade min historia varje år och fick ok erbjudanden, sen tröttnade jag på tele2 när de fakturerade 2500 för en tv -box som jag lämnade in men de kunde inte se det i systemet. Bytte tillba till Telia öppen fiber kostnadsfritt med bredband hos Telia, var ju rätt bra pris första åren.
 
B
H Hammarfall skrev:
Så var det för mig. Brukar inte bjuda in försäljare men han ljög mig i ansiktet och jag blev en kränkt man. Efter två år med bra erbjudanden var jag fast. Berättade min historia varje år och fick ok erbjudanden, sen tröttnade jag på tele2 när de fakturerade 2500 för en tv -box som jag lämnade in men de kunde inte se det i systemet. Bytte tillba till Telia öppen fiber kostnadsfritt med bredband hos Telia, var ju rätt bra pris första åren.
Jag beställde ju på eget bevåg. Routern ligger i lådan fortfarande…
 
kisumisu
U Ulf Wilhelmsson skrev:
SE UPP. Nu sitter jag med Tele2 Villafiber och är låst till Tele2s erbjudanden som helt plötsligt inte är speciellt bra alls. Telia tar 2.000 kr för att ansluta tillbaka mig till Öppen fiber, men om jag väljer Telia då så verkar det som att jag slipper betala de 2.000 kronorna (kan vara en möjlighet). Tele2 RIKTIGA TJUVAR, så upplever jag det.
Både hos Telia och Tele2 tar det över 20 minuter att komma fram till kundtjänsten dessutom, samt att kundtjänsten i båda fallen inte kan ge några klara besked.
Ja det är ju tyvärr lite som såhär
Tjuv vs Tjuv2.

Många andra stora operatörer är heller inte långtifrån tjuvligan.

Lider med dig och det är det här som trist med fiber när man inte har så många val.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.