Hej,

Jag har ett bänkskåp bredvid mitt kylskåp och jag funderar på vad man kan sätta så man slipper se glipan? Jag har några egna funderingar. Vore lärorikt att höra hur ni löst detta.

Jag gillar sidan av kylskåpet så vill helst inte sätta en stor "passbit" där.

(Jag har bara lagt upp en bit av bänken för att visualisera hur det kommer bli innan jag sågar den riktiga bänkskivan)
 
  • Ett kök med kylskåp täckt av magneter, bilder, klocka och scheman, intill en vit köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Neon ledlist.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Det är bara bra om det är välventilerat bakom kyl/frys.
Låt glipan vara är mitt tips. Jag tror inte att du kommer störa dig på den efter några veckor.
Eller sätt en anslagstavla i kork med tjock ram på väggen som du kan nåla upp trendiga recept på!
 
  • Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
P Patrik Hazard skrev:
Det är bara bra om det är välventilerat bakom kyl/frys.
Låt glipan vara är mitt tips. Jag tror inte att du kommer störa dig på den efter några veckor.
Eller sätt en anslagstavla i kork med tjock ram på väggen som du kan nåla upp trendiga recept på!
Det är öppet bakom och uppåt, men sidan borde man kunna sätta något för, vilket var min fråga.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Nu skriver du ju att du inte vill sätta en passbit, men du kanske menar en ”vanlig” passbit?

Det går ju tex att foliera en passbit som efterliknar kylskåpet (borstad rostfri?)

[länk]

Eller beställa en bit rostfri plåt som du limmar på en passbit.
Åh jag förstår att jag är otydlig. Menar att man kan sätta en hel skiva så man inte ser kylskåpet. Täcksida kanske det heter. Det vill jag inte sätta men någon typ av passbit i glipan går ju bra men osäker på hur man bäst gör för att det ska bli snyggt.


Ska det vara bakom kylskåpets kant, eller ska man skära ut bänkskivan runt den smala passbiten. Alltså de där detaljerna är jag osäker på vad som blir snyggt. Eller kan man köpa en regel i lämpligt mått och sätta där. Så målar jag den i väggfärgen.
 
Skulle jag svara skulle jag skriva att jag nog tycker det är snyggast att vara som det är, men det frågar du ju inte efter så då har jag inget svar. 😉
 
Jag skrev fel, menar "vill inte sätta täcksida", men passbit går bra. Men osäker på hur man sätter den snyggt.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Mät ut passbitens bredd och såga till den, limma fast den på en lämplig bit regel (45x45 eller vad som får plats) och skruva fast regeln i väggen.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
A
mexitegel mexitegel skrev:
Nu skriver du ju att du inte vill sätta en passbit, men du kanske menar en ”vanlig” passbit?

Det går ju tex att foliera en passbit som efterliknar kylskåpet (borstad rostfri?)

[länk]

Eller beställa en bit rostfri plåt som du limmar på en passbit.
och sätta magneter på?
 
Magneter funkar dåligt på rostfritt
 
A
mexitegel mexitegel skrev:
Magneter funkar dåligt på rostfritt
eller hur
 
T
mexitegel mexitegel skrev:
Magneter funkar dåligt på rostfritt
Å andra sidan sitter det redan kylskåpsmagneter och annat på hela kylen så någonstans under den rostfria ytan finns något magnetiskt....
 
  • Gilla
Stensson11 och 1 till
  • Laddar…
Finns kanske täcklist till den modellen. Cylinda och Electrolux har täcklist till sina modeller annars går det kanske sätta en kvartslist
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.