Hej!

Jag har lite problem med ismakinen på denna (den spottar ut is hela tiden) och vill kolla bakom panelen vad som kan vara fel. Jag har tagit bort klistermärken på panelen och skruvorna som finns bakom den, men hur demonterar man panelen? Helt omöjligt att dra ut den vita plastpanelen som skyddar kretskortet. Så här ser det ut just nu. Bilden visar en sliten dryckesautomat med en uttagsöppning, slitage runt knapparna och en grå färgton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
French fries French fries skrev:
Hej!

Jag har lite problem med ismakinen på denna (den spottar ut is hela tiden) och vill kolla bakom panelen vad som kan vara fel. Jag har tagit bort klistermärken på panelen och skruvorna som finns bakom den, men hur demonterar man panelen? Helt omöjligt att dra ut den vita plastpanelen som skyddar kretskortet. Så här ser det ut just nu.[bild]
du bryter ut den i underkant så du får ut HELA dispensern
 
A
French fries French fries skrev:
Hej!

Jag har lite problem med ismakinen på denna (den spottar ut is hela tiden) och vill kolla bakom panelen vad som kan vara fel. Jag har tagit bort klistermärken på panelen och skruvorna som finns bakom den, men hur demonterar man panelen? Helt omöjligt att dra ut den vita plastpanelen som skyddar kretskortet. Så här ser det ut just nu.[bild]
går den hela tiden är det kretskortet uppe i toppen av skåpet
 
electroluxaren skrev:
går den hela tiden är det kretskortet uppe i toppen av skåpet
Tusen tack för tipset! Jag kände att det kunde vara det, men ville inte riskera att förstöra hela grejen. Jag har kanske förklarat fel. Det är som om man trycker jämt på knappen för att få ut is. Jag läste att det var något fel med de optiska sensorerna på kretskortet bakom panelen. Kan det vara rätt?
 
A
French fries French fries skrev:
Tusen tack för tipset! Jag kände att det kunde vara det, men ville inte riskera att förstöra hela grejen. Jag har kanske förklarat fel. Det är som om man trycker jämt på knappen för att få ut is. Jag läste att det var något fel med de optiska sensorerna på kretskortet bakom panelen. Kan det vara rätt?
det kan vara fel på paddlen att den lossnat eller inte sitter rätt
på denna sitter en liten flik uppåt som är svartmålad som styr detta ligger inte den helt rätt i den optiska sensorn så kan felet ligga där, om det kommit fukt på kretskortet genom att innerluckan inte slutit tätt så kan felet ligga där
 
  • Gilla
French fries
  • Laddar…
Det var lite torkad coca-cola på sensorn och kretskortet, som jag tog bort med isopropyl alkohol, men det hjälpte inte. Maskinen fortsätter att försöka trycka ut is. Nu när jag tänker på det hade det varit tvärtom om problemet hade varit smuts på sensorn, maskinen hade då slutat trycka ut is. Men du sa att det kunde vara kretskortet på toppen av skåpet? Jag antar att det enda man kan göra är att beställa ett nytt kort, om det fortfarande är möjligt, eller hur? Tack för hjälpen, i alla fall!
 
A
French fries French fries skrev:
Det var lite torkad coca-cola på sensorn och kretskortet, som jag tog bort med isopropyl alkohol, men det hjälpte inte. Maskinen fortsätter att försöka trycka ut is. Nu när jag tänker på det hade det varit tvärtom om problemet hade varit smuts på sensorn, maskinen hade då slutat trycka ut is. Men du sa att det kunde vara kretskortet på toppen av skåpet? Jag antar att det enda man kan göra är att beställa ett nytt kort, om det fortfarande är möjligt, eller hur? Tack för hjälpen, i alla fall!
finns nog inga sådana kort kvar, slut sedan flera år men kolla mha PNC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.