Bredband 2 har rövkn*****t mig på högre avgifter än deras ordinarie taxa.
Jag har autogiro och misstänker att det är systematisk planerat bedrägeri mot dessa.
Jag påpekade att avgiften var för hög när sista fakturan kom och dom skulle rätta till det, några dagar innan dragningen så skriver dom tillbaka i samma konversation att nu skulle dom dra höga avgiften i alla fall.
Har skrivit svar tillbaka och nu är det knäppt tyst från kundservice.
Så nu är det kört för bredband2 för min del, hur svårt ska det vara att fakturera ordinarie pris?.

Frågan är om det går polisanmäla eller anmäla till ARN?
 
Vad står det i avtalet?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Avtalet är ordinarie pris, men dom skickar ut aviseringar om höjning av mitt avtal ( på grund av högre kostnader måste vi höja avgiften )men dom höjer inte sitt ordinarie pris ( vilket är konstigt om dom har högre kostnader ) som dom påstår.
Skulle nog säga att detta är systematisk gjort till autogiro kunder.
 
B
B breakman skrev:
Finns en lång tråd om Bahnhof som gör samma sak. De skickar ut en avsiering om att priset kommer gå upp och kollat man senare så är ordinariepriset lägre än vad man betalar efter höjningen.
[länk]
Samma sak hos Telia efter ett år. Då är det dags att ringa dem så får man tillbaka samma pris igen.

Samma sak hos Verisure och Sector med...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.