Har tre äldre takfönster som inte har några lister.. en snickare sa att det ska vara så. Det ska hålla tätt eftersom det är en trä konstruktion. Nu läcker det in lite vatten när det är kraftig nederbörd. Var i kontakt med ett företag som renoverar fönster och dom ska ha 15 000 kr / fönster. Spontant kändes det väldigt dyrt .. ngn som har kunskap om priser vad man bör räkna med och kanske ett bra företag i Göteborg att rekommendera?
 
  • Ett takfönster öppet inåt med synlig fuktskada och behov av underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis öppet smutsigt fönster med slitna karmar och en dragkedja mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takfönster med frostigt glas, inramat av vita väggar, synlig låsmekanism, från insidan mot dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad menar du med inga lister?
Det känns som att det är billigare med nya fönster...
 
  • Gilla
Panol
  • Laddar…
Det är trä mot trä och det ska hålla tätt. Det sväller väl lite när det blir fuktigare.. jag tänker oxå att det blir billigare att köpa nya fönster men kanske installationen blir dyrare..
 
Hur tar man ut dessa fönster?
 
Jag gissar att det är gamla Veluxfönster, omkring 60 år gamla. Går självklart att renovera tänk på att då sitter du utan fönster i minst en vecka.
Jag hade samma kval och bestämde mig att investera i nya takfönster från Velux. De har treglas och har allmänt bättre komfort.
En storlek större än din kostade mig med montering och ny smyg 23,5 kkr. Det var före pandemin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.