Hej! Jag har en liten balkong på några kvadratmeter ovanför ett burspråk. Balkongen har papptak (golv) och en brunn som leder regnvattnet till hängrännor utanför balkongen. Lutningen är i princip obefintlig och på ett ställe stannar vatten kvar ganska länge vid regn. Jag har en tanke om att lägga ett extra lager papp och få till en lite bättre lutning just där, men jag skulle behöva fylla med något under för att få ett bättre fall. Har ni några tips på vad man kan göra och vilka lösningar som är rekommenderade? Tack på förhand!
 
Rickard.
Bilder!
 
Så här ser det ut. Det finns tak som täcker kanske 2/3 av balkongen och det blir i princip bara blött där det finns påväxt (vilken ökat exponentiellt under juli, innan var den knappt synlig. Jag har ringat in området där det ofta är kvar vatten efter regn.
 
  • Gatubrunn framför svart trappa, rött markerat område på asfaltytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Tråkigt att säga men det finns ingenting vettigt du kan göra åt det där själv, när det är dags att svetsa på ett till lager är det läge att göra ett försök men man måste nästan räkna med små vattenpölar på tak med brunnar.

Vill du göra ett försök på påväxten så kan du gå på med jape grönfri eller motsvarande produkt.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Rickard.
H Händige Hans skrev:
Hur är det med sådana här produkter, när och var är det lämpligt att använda?

[länk]
Om du vill ha min åsikt i princip aldrig, Takmassa är inget bra material.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.