Hej!

Planterade två Silverpäron för en vecka sedan enligt konstens alla regler. Har försökt att läsa på så gott det går men första gången vi planterar träd så har lite funderingar.

* Vi har vattnat ordentligt varje kväll.
Nu har jag hittat gula blad? Har jag vattnat för lite eller för mycket?

* Träden är köpta som ungträd med vår önskan att stammen ska växa och att vi själva ska kunna välja höjd.
Är det bara för oss att vänta nu tills stammen blir högre eller ska vi klippa av några grenar nertill för att underlätta detta?

Tack för hjälp!
 
  • Solig dag, ungt träd stöds av stolpar, skyddat med grönt nät, bakgrund av träd och staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ungt träd stöttas av trästolpar och skyddas av ett metallnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plant med gula och gröna blad nära kameran, blåa skor och jeans nedanför, trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med tanke på hur mycket det regnat och hur hög luftfuktigheten är nu så skulle jag inte vattna alls.
 
D Daniel 109 skrev:
Med tanke på hur mycket det regnat och hur hög luftfuktigheten är nu så skulle jag inte vattnat
Det har inte regnar hos oss på två veckor dock :( menar du att jorden ändå är så pass fuktig?
 
Jag menar att jorden är fuktig och att det inte torkar just något så här års.
 
BirgitS
S sarajonsson88 skrev:
Det har inte regnar hos oss på två veckor dock :( menar du att jorden ändå är så pass fuktig?
Du får känna efter hur jorden är 20 cm ner i marken. Den ska torka upp lite mellan vattningarna och sen vattnar man till det blir blött.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.