I gamla badrummet fanns här en golvbrunn men som i nya badrummet kommer bli överflödig.
Röret är nu igenpluggat som på bilden - ska man göra nåt mer med röret innan jag fyller hålet med EPS-betong?
Uppbruten betonggolv med synligt rör och grus, reparation eller arbete verkar pågå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och även det här röret ska pluggas igen. Är det bara att ersätta den uppstickande delen med en plugg och sen flytspackla över?
Byggplats med rörmanschett och tänger på betonggrund, nära grovputsad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bumpar denna och hoppas att nån vänlig själ vill ge ett tips 😊
 
E
Det som sticker upp, är det inte av luftning eller har du er satt detta?

Vet inte vad praxis är, kan man fylla med fog skum innan man pluggar det kan ske?

Har lite svårt att se några risker här men kolla med någon som har gjort det ett par gånger, vad som är bästa sätt.

Kanske @jonaserik vet något bra här.
 
  • Gilla
Brandeu
  • Laddar…
Röret som sticker upp gick alltså till kommoden innan, men jag vill plugga igen den för jag ska flytta kommoden åt höger, och istället använda det andra röret som ligger till höger om den (igenpluggad på bilden):
En betongyta med verktyg: tänger, skruvmejsel, och två rörbitar, möjligen en arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avluftning: vad innebär det exakt?
 

Bästa svaret

T
Ja, plugga och flytspackla över!

Avluftning av avloppet behövs för att det inte ska uppstå undertryck vid spolning av toalett, tömning av diskho och liknande, så att vatten sugs ut ur vattenlåsen på andra ställen i bostaden.

Avluftning är något som ska byggas in från början och består oftast av ett avloppsrör som dras upp till vinden eller taknocken, så att luft kan komma in uppifrån men inget vatten kan stiga upp nedifrån.
 
  • Gilla
Brandeu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.