Klickandet kommer mer från främre delen av klipparen. Kanske gren eller nått kommit in runt motorn? Ser att det finns liten glipa där laddkontakten sitter. Kan man öppna och titta?
 
Klickande verkar stämma med hjulens rullning. Låter som något kuggar över i drivningen?
 
Jag har en likadan och det man ser och hör på filmen låter ju helt normalt. Hmmm?
 
Klipparen fungerar nu som vanligt utan klickandet. Måste varit någon liten kvist eller nått inne runt motorn. Efter lite vändande och lite lätt skakande så sluta den att låta så. Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Hyringa
  • Laddar…
Har börjat få aviseringar i tid och otid. 'Rain Delay' utanför schematid, 'Home' mitt i natten osv.
Någon annan?
 
Börjar bli frost här uppe i Sundsvall. Jag tänker att jag ska ta in laddstationen under vintern. Räcker det med att sätta vattentäta skarvkopplingar på in/utträden på begränsningskabeln eller behövs något annat?
 
Varför ska du ta in den?
Har haft robotgräsklippare i säkert 12 år.
Först Husqvarna många år och nu sen några år tillbaka LandXcape.

Har aldrig tagit in laddstationen.
Ställt en murarbalja över den och lagt en sten på. Thats it.

Krångla inte till det!
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Varför ska du ta in den?
Har haft robotgräsklippare i säkert 12 år.
Först Husqvarna många år och nu sen några år tillbaka LandXcape.

Har aldrig tagit in laddstationen.
Ställt en murarbalja över den och lagt en sten på. Thats it.

Krångla inte till det!
Ingen risk att det fryser sönder något då?
 
Det har jag svårt att tror. Har låtit transformatorn sitta i väggen också.
 
K KristofferV1 skrev:
Ingen risk att det fryser sönder något då?
Vi kan ju ha vintrar där det är -20 här medans Varberg förmodligen har en aning mildare 😝
 
Säsongen tog slut för min idag....
 
  • En robotgräsklippare på skärm med felmeddelande "Batteritemperaturen är utanför intervallet". Appgränssnitt med svart bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Vad säger ni?
Ska jag dela med mig av hur man väcker urladdade batterier trots att det medför vissa risker?
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
S SA6BTU skrev:
Vad säger ni?
Ska jag dela med mig av hur man väcker urladdade batterier trots att det medför vissa risker?
Absolut!

Jag har en annan (icke autonom) elklippare som batteriet dött på som jag funderat om jag ska återuppväcka... Dock är det mina föräldras och varken jag eller de har behov av den klipparen längre, men det känns trist att kasta den då batteriet inte funkar. Även en grästrimmer. Jag tror laddarna "ser" för låg spänning och vägrar försöka ladda...
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Absolut!

Jag har en annan (icke autonom) elklippare som batteriet dött på som jag funderat om jag ska återuppväcka... Dock är det mina föräldras och varken jag eller de har behov av den klipparen längre, men det känns trist att kasta den då batteriet inte funkar. Även en grästrimmer. Jag tror laddarna "ser" för låg spänning och vägrar försöka ladda...
Nu är detta väldigt specifikt för landxcape och vissa worx.
Man kan anpassa metoden till andra maskiner men risken för skada/brand är inte försumbar.
 
S SA6BTU skrev:
Nu är detta väldigt specifikt för landxcape och vissa worx.
Man kan anpassa metoden till andra maskiner men risken för skada/brand är inte försumbar.
Är det vid "väckningen" eller kan det bli permanenta skador som senare leder till brand?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.